האתגר הצפוני ושאלת המלחמה בפתח \\ קובי פינקלר

    קובי פינקלר No Comments on האתגר הצפוני ושאלת המלחמה בפתח \\ קובי פינקלר

    הירי לעבר ישראל ומטוסי צה"ל בגזרת הצפון נעשים תכופים יותר ויותר אך האם אנו לפני מלחמה נוספת בלבנון או בסוריה? במה שונה הירי מסוריה בשבוע שעבר לזה של אמש והאם התגובה שונה? פרשנות

    מטוס צבאי • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקיפה הלילה של עמדות סוריות בצפון רמת הגולן אמנם שונה לחלוטין מהתקיפה שהיתה בשבוע שעבר (בעקבות הירי לעבר מטוסי צה"ל) אבל מעידה על דבר אחד ברור: בהוראה מגבוה ובאישור ההנהגה הסורית, אנשי חיזבאללה מנסים לפתח בצפון רמת הגולן חזית חדשה מבלי לסכן את לבנון ואת ארגון החיזבאללה.

    'תיק הגולן' שנחשף לפני מספר חודשים שבמרכזו בניית תשתית חיזבאללה בגולן הסורי, היא חלק ממערך שלם זה של החיזבאללה בהשראה ובעידוד איראני כדי לחמם את הגבול בלא להסתכן במלחמה על אדמת לבנון.

    "לא מן הנמנע", אומרים גורמי ביטחון "שהירי אמש לעבר החרמון היה תגובה לחשיפת והשמדת מנהרת רמיה והשמדת מפעל המנהרות כולו' .תגובה אמנם רחוקה משטח לבנון אך קרובה לתפיסת המחשבה האיראנית-חיזבלאית -סורית".

    בתגובה לירי אמש צה"ל תקף הלילה  מספר יעדים צבאיים השייכים לצבא סוריה ובהן שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וכן סוללת הגנה אווירית מסוג SA-2.

    בשונה מהירי בשבוע שעבר שבו מפקד סוללה סורית החליט לנהל אירוע (אמנם באישור) ולירות לעבר מטוסי צה"ל שפעלו בגזרה, האירוע אמש היה יזום ומתוכנן מראש.

    האם אנו בפתחה של תקופה חדשה של אתגרים ברמת הגולן? ראשית, כבר זמן שצה"ל ומערכת הביטחון מאותגרים שם. שנית, בעת הקרובה לא. אבל תמיד המוכנות מצויה ולאור מציאות זו בנה הצבא את מערכיו בחזית הצפונית.



    0 תגובות