דרעי על ליברמן: "מעולם לא ידענו שהוא אויב אידיאולוגי כל כך קשה"

    איתי גדסי No Comments on דרעי על ליברמן: "מעולם לא ידענו שהוא אויב אידיאולוגי כל כך קשה"

    יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נתן הצהרה לעשרות כלי תקשורת לאחר פיזור הכנסת, היום בחדר סיעת ש"ס בכנסת, בדבריו תקף בחריפות את מהלכיו השריים של ליברמן והסחיטה חסרת התקדים במו"מ | דרעי האשים את ליברמן בשנאה כמעט אנטישמית: "אם היו מחליפים במאמר של ליברמן ב'ידיעות' את המילה "חרדי" ב"יהודי" היינו בטוחים שזה נכתב במדינה באירופה" | דרעי תקף את ליברמן כי לא הביא אפי' קול אחד בירושלים

    צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר ש״ס השר דרעי נתן הצהרה היום (חמישי) לעשרות כלי התקשורת בעקבות פיזור הכנסת והליכה לבחירות, ההצהרה ניתנה בחדר סיעת ש״ס בכנסת. השר דרעי סיפר על המו"מ מול ליברמן: "אתמול קרה דבר הזוי וקשה. העם אמר את לעשרות כלי תקשורת דברו ולמרות זאת הממשלה נפלה. במשך כל ה-40 דקות שהייתי מעורב בכל המו״מ לא שמעתם ראיונות, הדלפות, ציוצים וכותרות. מו״מ מתנהל בשקט".

    דרעי סיפר לכולם, כי נתניהו כבר מראש ידע שליברמן משקר אבל דרעי לא האמין: "לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. אחרי אמירה כה ברורה של הבוחר התומך בנתניהו נגיע שוב לבחירות. במשך 40 יום הייתי מעורב במו"מ לבקשת ראה"מ, ובזמן הזה לא דיברתי ולא התראיינתי. אני רוצה לספר, שמיד לאחר הבחירות, אחרי הניצחון הגדול של נתניהו וש"ס, נתניהו קרא לי וראיתי אותו כאוב. הוא אמר לי שיש לו מידע שהוא לא יצליח להקים ממשלה כי ליברמן נחוש בדעתו להפיל אותו. התקשתי להאמין".

    עוד סיפר רעי: "את ליברמן אני מכיר משנת 96 וזה היה נשמע לי מופרך. ניסיתי להסביר לנתניהו שהוא טועה ואולי ליברמן מעט מאוכזב מתוצאות הבחירות שלו. התנדבתי להיכנס ולעזור במו"מ והייתי משוכנע שתוך כמה ימים נסדר את העניין. בסוף השבוע שעבר התחוור לי שנתניהו צדק. כל הצעה וכל פשרה שהבאנו – ליברמן דחה".

    דרישות לא הגיוניות מישראל ביתנו: "ניהלתי בחיי אינספור משאים ומתנים קואליציוניים ולא ראיתי דבר כזה. הדרישות של ישראל ביתנו היו מופרזות מאד, ומה שהשר לוין פרט זה לא הכל. פעם ראשונה בחיים שלי הרגשתי נסחט במובן הכי פשוט של המילה. ולמרות זאת הסכמנו לדרישות הכל כדי להקים ממשלה, ובכל פעם הוא דחה את ההצעות".

    מאמר שטנה לקראת חתימה: "ביום שישי שעבר כמעט סיכמנו את המו"מ והיינו צריכים לכנס את מועצות חכמי וגדולי התורה כדי לאשר את חוק הגיוס – פשרה מרחיקת לכת מצד המפלגות החרדיות, ואז ביום שישי קיבלנו את התשובה ממנו – מאמר שטנה והסתה חמור שפרסם בשמו ב'ידיעות אחרונות' כנגד החרדים. הוא הבין שאם אנחנו מכנסים את הרבנים, המשמעות שאנחנו רציניים ומעוניינים לסגור את המו"מ, וכדי למנוע את הכינוס הזה הוא פרסם את מאמר הסתה. פה הבנו, שאנחנו רק משמשים כלי בשבילו כדי להכשיל את נתניהו".

    ישראל ביתנו וש"ס עבדו יחד בכל הארץ שם לא הייתה להם בעייה: "ליברמן היה חבר שלי הרבה שנים ועשינו הרבה שיתופי פעולה פוליטיים ביחד. 5-6 מערכות בחירות מוניציפאליות עבדנו, ש"ס וישראל ביתנו ביחד, כמעט בחצי מטה משותף. תמכנו וסייענו לעשרות ראשי רשויות בארץ. רק בירושלים פעלנו ביחד פעמיים למען משה ליאון, וליברמן היה מאד מרוצה מ-120% הצבעה של החרדים, כפי שהוא השמיץ אותנו. הציבור שלו לא הביא אפילו קול אחד למשה ליאון ואנחנו החרדים התגייסנו והוא נבחר בקולותינו".
    הבחירות בירושלים: "כל דלתות הרבנים וחצרות האדמו"רים היו פתוחות בפניו. הוא היה אורח קבוע בשמחות של החרדים. מעולם לא ידענו שיש לנו יריב אידאולוגי כזה קשה. ידענו שיש לנו אדם שאולי בחייו האישיים לא דתי אבל ידיד וחבר של הציבור החרדי. לצערי, ב-40 יום האחרונים, אני מרגיש מאד פגוע שהשתמשו בנו, החרדים, בהסתה פרועה ביותר במקום לומר את האמת: אני לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה".

    מאמר אנטישמי: "המאמר ב'ידיעות' היה רצוף שקרים והסתה, כאילו החרדים לא עובדים, לא משלמים מיסים ולא משרתים בצבא. היה חסר רק לומר שיש לנו אף ארוך. העובדות כמובן שקריות. בכל קטגוריה שהוא הזכיר, הציבור שלנו הוא יותר טוב מהציבור שלו. הנה, במעטפות הכפולות של החיילים, ש"ס קיבלה ב-260% יותר מישראל ביתנו, למרות שבתוצאות הבחירות הכלליות אנחנו רק ב-70% אחוז ממנו. המשמעות, שאותו ציבור שהוא מתקיף אותו, יותר משרת ממנו".

    עוד הוסיף דרעי: "חבל על בזבוז המיליארדים, שיתוק משרדי הממשלה בתוך אתגרים מדיניים ביטחוניים, והכל בגלל אדם החליט לגרור את עם ישראל למצב הזוי שכזה".

    נתניהו הוא המועמד שלנו: "כפי שהוכחנו בבחירות האחרונות, אנחנו נאמנים לנתניהו ומי שמצביע ש"ס מצביע לנתניהו, וכעת הוכחנו זאת בצורה הברורה ביותר. נתניהו יודע ששמונה הח"כים של ש"ס הוא יכול לסמוך עליהם יותר מחלק גדול במפלגה שלו. נמשיך בקו הזה, נתמוך בנתניהו גם עתה. הוא המועמד היחידי שלנו לראשות הממשלה".

    ש"ס היא הבית החברתי של כולם: "יש כ-200 אלף מצביעים שהצביעו בבחירות האחרונות למפלגות חברתיות, ל'כולנו' ולאורלי לוי, שאין להם עכשיו בית. אני קורא להם לבוא אלינו. ש"ס תהיה הבית החברתי היחידי במדינת ישראל, שדואג באמת לשכבות החלשות.

    ש"ס תתחזק עוד יותר: "אין לי חששות על ש"ס. היא תתחזק ותוסיף מנדטים. אין לי ספק שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, ואני מקווה שהפעם השותפים שלו שייבחרו יהיו אמתיים ואותנטיים, ומי שתומך בנתניהו, שיעמוד מאחורי דבריו ולא יונה את הציבור".



    0 תגובות