מצמרר: הפרוטוקולים של חוקרי האינקוויזיציה נחשפים

    עמית דניאל 2 Comment on מצמרר: הפרוטוקולים של חוקרי האינקוויזיציה נחשפים

    מאות שנים לאחר האימה בספרד, נחשפה בפני קבוצת יהודים שביקרה בספרד פרוטוקולים מחקירות האינקוויזיציה | "החוקרים תיעדו הכל, כולל פעולות ותגובות הנחקרים"

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קדושת השבת חוללה בשבת האחרונה עם חילול שבת המוני שלא ממש זכה ל"בעיות" מצד הממשלה. ולא שלא היה לממשלה יכולת.

    ד"ר קבסה אברמזון ביקרה לאחרונה בספרד. העיתונאית סיון רהב מאיר הביאה ב"ידיעות אחרונות" ציטוט מדברים ששלחה לה משם. מתברר שהאינקוזיטורים, חוקרי ומעני האינקוזיציה, תיעדו כל מילה וכל פעולה שהתרחשה בעת רדיפת היהודים במדינה. באופן חריג, הראו את הפרוטוקולים הללו לקבוצת יהודים שביקרה שם, ביניהם, ד"ר קבסה אברמזון.

    "הנאשמת הראשונה היא מריה אשת פדרו דיאס די וילי ארוביה. היא הואשמה בכך שהיא מנקה את הבית לכבוד שבת ונחה בשבת. היא קיבלה את אות הקלון של הממלכה, והצליחה לצאת לבסוף מהחקירה 'בעונשים קלים', כלומר לא נשרפה על המוקד. השנייה היא מריה גונזלס אשת פדרו די וילי אריאל. היא הואשמה בכך שהיא מבקרת קרובי משפחה בשבת, הועלתה על המוקד ונשרפה. השלישית היא מרי דיאס, היא הואשמה בכך שחגגה חגים יהודיים ועוד עבירות 'חמורות' כאלה. היא הצליחה לברוח שבועיים לפני המשפט. משנמצאה אשמה, שרפו בובה בדמותה על המוקד. זו הייתה השיטה כאן. קראנו דף אחרי דף", סיפרה.

    "מתברר שהלב הפועם של האנוסים היה השבת. הם האמינו בכל נפשם בכוח המטהר שלה. גם אם לא הייתה להם שום אפשרות לקיים שום מצווה ולחגוג שום חג, גם אם הכריחו אותם להתנתק מכל סממן יהודי, השבת שהגיעה טיהרה אותם מכל מה שדבק בהם במהלך השבוע. לא נשארה עין יבשה בחדר בזמן האזכרה המאולתרת שעשינו לנשים האמיצות האלה", סיפרה ד"ר קבסה אברמזון.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      למה אתם לא כותבים יותר חומר ממה שנשלח,הרבה יותר

    2. 1

      בכדי להתחיל להבין מה כתוב בכתבה מצמררת זו, כדאי שנתחיל ללמוד על ההסטוריה שלנו, מהי באמת מסירות נפש. אשרינו שזכינו להיות צאצאים לקדושים אלו.