- רדיו קול חי - -

האמת על הישיבות שיאיר לפיד לא יודע \\ אפרים דוד

מר מסית, חבר הכנסת יאיר לפיד מציע לחרדים בטור שפרסם באתר בחדרי חרדים, להפסיק לשנוא אותו למשך חמש דקות ולהקשיב. אחרי זה תחזרו לשנוא אותי, היה נשמע כאומר.

ובכן למר לפיד היה חשוב להדגיש, שאין לו, הוד רוממותו, נסיך הכתר, אין לו בעיה אתנו. "החרדים". אין לו שום בעיה. יש לו בעיה עם נציגי הציבור שלנו – הפוליטיקאים החרדיים. כמה שזה נשמע תהומי.

אין לו בעיה אתנו החרדים ובגלל זה הוא לא נוהג להסית כנגדנו. ממש לא. שמעתם? כי את הציטוט הבא: "לחרדים יש פתרון נוח – שהילדים שלנו, שעושים צבא ומשלמים מיסים, יפרנסו אותם" או הציטוט הזה: "המפלגות החרדיות ילכו לממשלה הבאה עם מי שירכיב אותה", אמר לפיד, "גם אם זה יהיה המן הרשע". הוא לא ממש אמר. רק השמיע.

מר מסית אפילו טען שברוב התחשבותו וחכמתו, הוא מסכים עם רעיון העילויים. שבו ישבו מספר מסוים של בחורי ישיבה עילויים לשקוד על התורה.

אז תן לי לספר לך סוד. ראשית, אנחנו, החרדים,לא דוגלים בעילויים. שמעת? כן, כן, אנחנו לא דוגלים בעילויים. אנחנו דוגלים בשקידה, בלימוד רב, בהשתדלות עצומה, ברצון.. ברצון להמשיך ולקיים את עולם התורה הקיים מאז מעמד הר סיני. להמשיך לשקוד על התורה. בהיסטוריה היהודית שלנו, היו גדולי דור ועמודי הוראה שלא בהכרח החלו עם הציונים הטובים ביותר, אבל הם שקדו בתוך 4 אמות של הלכה. שקדו והצליחו. אצלנו רעיון העילויים הוא לא אידיאה. רעיון השקידה הוא האידיאה. וכמה כאלו יש? אוהו כמה יש. ברוך השם לא יספר מרוב.

שנית, חמש מאות אלף איש מצביעי המפלגות החרדיות, הצביעו לפוליטיקאים החרדים. הם נציגיהם, הם משמיעי קולם, הם המייצגים. אז כשאתה תוקף הפוליטיקאים החרדיים, אתה לא תוקף שישה עשר נציגים, שזה בערך מספר המנדטים שזכתה בו מפלגתך, אתה תוקף חמש מאות אלף איש. חרדים. ח-ר-ד-י-ם.