- רדיו קול חי - -

קיבל התקף לב באמצע שיחת וידיאו: האחות הצילה את חייו

גבר כבן 50 מישראל התמוטט הלילה במהלך שיחת וידאו עם אחותו מניו יורק. היא התקשרה מיד לחבר בארץ, שהתקשר למוקד 101 של מגן דוד אדום. החובשים והפראמדיקים של מד"א שהגיעו במהירות, אבחנו התקף לב חריף, העניקו לגבר טיפול רפואי מציל חיים והצליחו לייצב את מצבו.

למקרה הזה יכול היה להיות סוף אחר. אם אחותו של הגבר שקיבל התקף לב הלילה בבת ים לא הייתה מבינה שהצלת חייו של אחיה בישראל, תלויה בה, כשהיא נמצאת בניו יורק. האחים ניהלו שיחת וידאו, כשבמהלכה התמוטט הגבר בן ה-50 אל מול עיניה של אחותו, שנמצאת אלפי קילומטרים ממנו. היא לא התמהמהה, והתקשרה לחבר בישראל, שמיד הזמין אמבולנס של מד"א.

כוחות מד"א שהגיעו למקום נכנסו לדירה תוך זמן קצר, בסיוע כבאים שפרצו את דלת הדירה. פראמדיקית מד"א נעמי צבי, חובש בכיר במד"א דורון סלימי וחובש בכיר במד"א דוד ווימפהימר החלו מיד בבדיקות, ואבחנו התקף לב חריף. הם העניקו לגבר טיפול רפואי מתקדם מציל חיים, שכלל מתן תרופות, עד שמצבו התייצב והוא חזר להכרה מלאה. אז, פינה אותו הצוות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים וולפסון.

פראמדיקית מד"א נעמי צבי: "קיבלנו דיווח מהמוקד של מד"א על גבר שאיבד הכרה בדירתו בבת ים. כשהגענו, ניסינו להיכנס לדירה שהייתה נעולה, ובמקביל, מוקד מד"א הזניק את הכבאים ואת המשטרה. הכבאים שהגיעו פרצו במהירות את הדלת, ויכולנו להיכנס לדירה", סיפרה צבי.

"כשנכנסו לדירה ראינו אור בחדר השינה, ורצנו למקום. במיטה שכב גבר כבן 50 בהכרה מעורפלת, כשאחותו עדיין מחוברת בשיחת וידאו למכשיר הסלולרי שמונח לצידו, ונסערת ממצבו של אחיה. קיבלנו ממנה פרטים על מה שאירע, ביצענו בדיקות לחולה, ואבחנו שקיבל התקף לב מסכן חיים.

הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם, תוך שאנו מעדכנים את היחידה לטיפול נמרץ לב בביה"ח. לאחר מספר דקות דרמטיות, מצבו התייצב והוא שב להכרה מלאה. אז, פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד״א ישירות לביה"ח וולפסון, כשהרופאים ביחידה ערוכים לקבלו.

לסיכום המקרה הייחודי, אמרה צבי: "אני הרבה שנים פראמדיקית במד"א, ואני לא זוכרת מקרה כזה. זו ממש הצלת חיים חובקת עולם".