החכי"ם ביקרו בחומש: "לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון"

    אריאל שרפר 1 Comment on החכי"ם ביקרו בחומש: "לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון"

    המשא ומתן הקואליציוני – החכי"ם בליכוד מאותתים לנתניהו: בעד החוק לביטול חוק ההתנתקות | ראש מועצת שומרון: 30 חכי"ם בליכוד בעד החוק. נתניהו צריך ויכול להוביל את המהלך ההיסטורי הזה | יו"ר הכנסת: "זו תהיה המשימה שלנו בכנסת ה-21. אנחנו נמצא לא מעט תמיכה למהלך הזה. נתקן את העוול"

    חומש • אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מועצת שומרון 10 חכים ויור הכנסת עלו לחומש

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ויו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הובילו היום (חמישי) עשרה חברי כנסת חדשים לחומש, הישוב שנעקר בגירוש (התנתקות) ב-2005. החכי"ם ויו"ר הכנסת הביעו עמדה ברורה בעד הכנסת הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון לקווי היסוד של הממשלה על פי דרישת איחוד מפלגות הימין במשא ומתן הקואליציוני. והעברת החוק בכנסת הקרובה.

    שמונה מחברי הכנסת שעלו היו מהליכוד ושניים נוספים מאיחוד מפלגות הימין. בין החכי"ם שעלו מהליכוד: ח"כ מיקי זוהר, ח"כ אריאל קלנר, ח"כ אתי עטיה, ח"כ מיכל שיר, ח"כ שלמה קרעי, ח"כ אסנת מארק, חכ קטי שטרית, ח"כ אמיר אוחנה. מאיחוד מפלגות הימין נכחו ח"כ עידית סילמן, ח"כ אופיר סופר ואורית סטרוק שצפויה להצטרף לכנסת לאחר הפעלת החוק הנורווגי באיחוד מפלגות הימין.

    ראש המועצה האזורית שומרון המוביל בימים אלו קמפיין יחד עם מגורשי חומש שאנור להכנסת הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות לקווי היסוד של הממשלה על פי דרישת איחוד מפלגות הימין אומר: "30 חכים מתוך 35 בליכוד בעד החוק, וכך גם רוב השרים. הכדור בידיים של נתניהו. ההסתתרות מאחורי האמריקאים בקבלת החלטה כל כך חשובה לא מקובלת. הגיע הזמן לתקן את העוול של עקירת הישובים והתושבים מגוש קטיף וצפון השומרון, ובצפון השומרון הדבר אפשרי שכן הישובים בניגוד לגוש קטיף נשארו בשליטה ישראלית מלאה. אני קורא לראש הממשלה להוביל את המהלך הזה שאין מוסרי וצודק ממנו".

    יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין: "צריך לזכור שחומש שאנור גנים וכדים נעקרו ללא כל תכלית ראויה צריך לעשות צעד מינימאלי. לבטל את חוק ההתנתקות מצפון השומרון חברי המחוקקים. זו תהיה המשימה שלנו. בכנסת ה 21 לבטל את החקיקה הזו בהתרשמות מההיענות תוך יומיים לעלייה הזו לחומש, אני חושב שאנחנו נמצא לא מעט תמיכה למהלך הזה".

    ח"כ אריאל קלנר אמר: "לפני 14 שנה התבצע פשע עקירת היישובים מצפון השומרון. אז משום מה, כל "אבירי" הדמוקרטיה וזכויות המיעוטים לא רק שנאלמו דום, אלא גם היו אלה שדחפו את הבולדוזרים בכל הכוח. את הטעות הזו אפשר וצריך לתקן. יש להקים את יישובי צפון השומרון מחדש כחלק מתיקון העוול והאיוולת".

    ח"כ אסנת מארק: "מה שקורה עם הישוב בשומרון הוא האבסורד בהתגלמותו. מדינת ישראל עשתה טעות הסטורית כשהחליטה לפנות אותו והיום הוא עומד נטוש. משפחות נעקרו מביתם כדי לקדם איזה תהליך שלום דמיוני והתוצאה היא שאין שלום ואין בית. חייבים לחזור לשנור. נעשה הכל כדי להסדיר את זה".

    ח"כ עידית סילמן (הבית היהודי): "הסיור הבוקר בחומש בין המדרכות הנטושות והשרידים של הגנים העלה זכרונות של ימי ההתנתקות הקשים. הסיור, רק חידד את הצורך לחזור להתיישב בצפון השומרון ולבטל את חוק ההתנתקות באזור. אני מחזקת את ידידי ראש מועצת השומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון על עשייתם הברוכה למען ההתיישבות, למען התושבים בשומרון, למען ארץ ישראל ותורת ישראל. אנו נמשיך לעמוד על דרישותנו המדיניות במו"מ כדי לשמור על ארץ ישראל".

    ח"כ ד"ר שלמה קרעי: "לפני 14 שנה ישראל עשתה טעות שאזרחי ישראל ובעיקר תושבי הדרום ועוטף עזה שאני חלק מהם, משלמים עד היום וביתר שאת. בשנים האחרונות, מדינת ישראל זוכה לעדנה מדינית ולהכרה בינלאומית גוברת והולכת בריבונותה על אדמת ישראל. אני קורא לבטל את חוק ההתנתקות, לחזור לארבעת הישובים שפונו בצפון השומרון ולהרחיב את ההתיישבות באיזור תחת ריבונות מדינת ישראל".

    ח"כ אתי חוה עטיה (הליכוד) אמרה במהלך הסיור: "התיישבות בכל חלקי יו"ש היא לא שאלה עבורי – היא זכות, במקביל להשוואת זכויות לתושבי האזור. צריך לפעול כדי לתקן את הפצעים שהותירה "התנתקות". תיקון חוק ההתנתקות, כך שליהודים יותר לצעוד על אדמות אבותיהם, הוא צעד חשוב ומבורך במסגרת שיבת עם ישראל לארצו. אתנגד נחרצות למסירת כל מטר וסנטימטר משטחי ארץ ישראל לידיים זרות של אויביי עמנו אעשה הכל על מנת לבנות בשנית את היישובים חומש, שאנור, גנים וכדים שמהם גורשו משפחות ישראליות במהלך "ההתנתקות".

    ח"כ מיקי זוהר: "בע"ה בכוונתנו לפעול בכנסת הזו על מנת לקדם את החוק לביטול חוק ההתנתקות, הגיע הזמן לתקן את העוול. אין ממשלה מתאימה מזו ואין זמן מתאים מזה. אני קורא לראש הממשלה להענות לבקשת איחוד מפלגות הימין לביטול חוק ההתנתקות ולחזור לקווי היסוד של הממשלה. הגיע הזמן לתקן את העוול".

    ח"כ מיכל שיר (הליכוד): "בכל פעם שאני מגיעה ליהודה ושומרון ליבי מתמלא באושר. אין מראה יפה יותר מארץ ישראל שלנו. לצערי לא בכל היישובים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, מוחל החוק הישראלי, ואני מקווה מאוד שבכנסת הקרובה נפתור את הבעיה הזאת אחת ולתמיד. יישוב צפון השומרון וביטול חוק הגירוש זאת החלטה מתבקשת".

    ח"כ אופיר סופר, (איחוד מפלגות הימין) אמר: "לממשלת ישראל שתקום בעזרת ה' בקרוב ניתנה האפשרות לתקן את העוול של חוק הגירוש ולהביא לביטולו בהקדם האפשרי. הבוחר הישראלי בחר בממשלת ימין, אשר תפקידה לבנות ולפתח את כל חלקי ארץ ישראל, וכמובן שצפון השומרון שהיה אזור משגשג עד לשנת 2005 בה עלו הדחפורים והרסו את הישובים בהחלטה מרשעת של ממשלת ישראל דאז, הוא איזור עם חשיבות היסטורית ייחודית, ויש לפתחו עם שאר חלקי הארץ. מפלגתי, איחוד מפלגות הימין הודיעה שתפעל בממשלה הנוכחית על מנת לתקן את העוול שנעשה. יישוב צפון השומרון היא החלטה מתבקשת ולגיטימית, מניעה של חזרה לישובים אלו אינה מתקבלת על הדעת ועומדת בניגוד מוחלט לכל מה שאמורה לייצג ממשלת ימין ואני קורא מכאן לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע לפני הבחירות מעל כל במה שהוא מחויב להתיישבות, לשוב ולפתח איזור זה".

    החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, הוא חוק שיאפשר את החזרת חופש התנועה לישראלים בישובים שנעקרו בגירוש בצפון השומרון: גנים, כדים חומש ושא – נור, יישובים שכולם נשארו בשליטה ישראלית מלאה, אולם רק חופש התנועה נשלל שם מישראלים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      Nice site. On your blogs extremely interest and i will tell a buddies. afddkbdcgekb