חדרה שומרת שבת: ראש העיר הביא הצעה לפתיחת עסקים בשבת ונכשל

    איתי גדסי No Comments on חדרה שומרת שבת: ראש העיר הביא הצעה לפתיחת עסקים בשבת ונכשל

    גנדלמן ששכח את התחייבותו ערב הבחירות האחרונות, לשמור על כבודה של השבת בחדרה, הביא למועצת העיר ביום רביעי האחרון את הצעתו לפתיחת בתי עסק בימי מנוחה | ההצעה התייחסה לפתיחת בתי עסק מסוג חנויות, קיוסקים וסופרמרקטים | שיתוף פעולה מלא נרשם בין חברי המועצה מהאופוזיציה לחברי הקואליציה | בישיבה שהתקיימה השבוע, נכשל גנדלמן כישלון ענק כשרוב חברי המועצה מהקואליציה, החוק לבסוף נפל ברוב של 11 מול 8 | חבר מועצת העיר גדי אריאלי גם כן הודיע כי בכוונתו להתנגד להצעתו של ראש העיר, אך בשל נסיעה לחו"ל, נעדר מההצבעה

    דרעי וגנדלמן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון ענק לשבת בחדרה ולחברי המועצה הדתיים והמסורתיים בחדרה. השבוע ביום רביעי התקיימה ישיבת מועצה סוערת, בנושא חוק השבת, בה ניסה ראש העיר גנדלמן להעביר את חוק השבת במטרה לפתוח את כלל העסקים במתחמים מסויימים בעיר חדרה. בסיומה של הישיבה נרשם רוב לחברי המועצה הדתיים והמסורתיים בחדרה, שהחליטו לא לתמוך בהצעתו של גנדלמן, ובכך ניצחה השבת בחדרה ניצחון מזהיר.

    בחודשים האחרונים, פקד את הציבור הדתי והמסורתי בחדרה, הלם וזעזוע גדול, כשנודע על כוונתו של ראש העיר צביקה גנדלמן ,להציג במועצת העיר את הצעתו לפתיחת בתי עסק בימי מנוחה באזורים מוגדרים בחדרה. ראש העיר הבהיר כי הצעתו באה להשלים את חוק העזר לפתיחת בתי עסק בימי מנוחה, המתיר פתיחת בתי עינוגים ומסעדות בפאתי העיר, אותו חוקק בשנת 2014, ההצעה לסדר שבכוונת ראש העיר היתה להציג, מתייחסת גם לפתיחת בתי עסק מסוג חנויות, קיוסקים וסופרמרקטים בימי המנוחה.

    על-פי חוק העזר לחדרה (פתיחת בתי עסק וסגירתם), התשע"ד -2014, חל איסור על פתיחת בתי עסק, קיוסקים וסופרמרקטים בימי מנוחה. זאת כאשר מרכזי ספורט, בתי עינוגים (קולנוע), ובתי אוכל, רשאים לפתוח מתחילת יום המנוחה עד השעה 24:00 והחל בשעה 10:00 למחרת.

    סעיף 9 לחוק העזר קובע כי ראש העיר רשאי להתיר פתיחת בתי עסק נוספים, קיוסקים וסופרמרקטים, באישור מועצת העיר ובכפוף לתנאים הנוגעים לאופן ושעות פתיחתם, תוך התחשבות בהשפעה הסביבתית ובצורך בפיתוח אזורי הפנאי.

    ראש העיר התכוון להפעיל את הסמכות הנתונה לו, ולהתיר בכפוף לאישור המועצה, את פתיחתם של עסקים נוספים בפאתי העיר: רצועת החוף, פארק נחל חדרה, אנרג'י פארק, כביש מס' 4, מתחם מיקס, יער חדרה, אזורי תעשייה, מתחם קאנטרי קלאב, הפארק המטרופוליני. שעות הפתיחה יהיו בהתאם לחוק הקיים ביחס לעסקים שפתיחתם מותרת בשבת, אלא אם ייתן ראש העיר היתר מיוחד לפתוח את העסקים עד לשעה מאוחרת יותר מהנקוב לעיל.

    ברחוב הדתי והמסורתי בחדרה, זעמו אלפים מתושבי העיר על גניבת קולם לאחר שבבחירות האחרונות תמכו כל הסיעות הדתיות בגנדלמן.

    מספר ימים לפני הבחירות, התחייב גנדלמן לשמור על השבת במעמד ראש ישיבת "רב פעלים" הרה"ג ליאור כחלון שליט"א. וכך הוא אמר: "אני רוצה שתדעו שב"ה כל הסיעות הדתיות חתומים איתי ללכת יחד בבחירות הבאות. למה הם עושים את זה? לא בגלל שאני אדם נחמד, הם עושים את זה, כי ב-5 שנים האחרונות, ב"ה שמרנו על הצביון של העיר חדרה, שמרנו על השבת.

    אני אני קבעתי שנשמור על השבת, ואנחנו שומרים על השבת, ואני מתחייב כאן שמה שהיה וחוקקנו בחוק העזר הוא מחייב וככה יהיה. עכשיו כל הסיפורים וכל האגדות, תשמעו ממני אל תגלו לאף אחד ביום רביעי הבא ב"ה הם יגמרו. אז אני מציע ללכת באמת בעצה של חכמים ורבנים ולא להיגרר לכל מיני שמועות ופליירים וקשקושים ויהיה עוד הרבה כאלה".

    יו"ר תנועת ש"ס בועז ביטון שניהל מספסלי האופוזיציה מאבק עיקש כנגד ניסיונו של ראש העיר לפגוע בשבת בחדרה, אמר:"אם ח"ו החוק יעבור, חדרה תראה בשבת כמו תל אביב וכמו כל הקיבוצים באזור. לא מדובר פה על בתי עינוגים או בתי קפה, מדובר פה על כל מערך של המסחר בשבת, ברגע שכל העסקים במתחמים יהיו פתוחים בשבת, שום שומר שבת לא יתקבל לעבוד ביום חול, אם לא יהיה מוכן לעבוד בשבת".

    בחודשים האחרונים, נרשם שיתוף פעולה מלא בין חברי המועצה מהאופוזיציה לחברי הקואליציה לסכל את חוק השבת. ובנושא זה נוצרה אחדות מלאה בין הסיעות הדתיות וחברי המועצה המסורתיים בקואליציה לבין חברי המועצה הדתיים והמסורתיים היושבים באופוזיציה.

    כוונתו של גנדלמן היתה להביא את הצעת בחוק כבר לפני חג הפסח, אך כשהבין שהצעתו לפתוח את העיר בשבת לא תעבור במועצת העיר, נאלץ להתקפל ולהסיר את הצעתו מסדר היום. בשבועות האחרונים קיווה גנדלמן שיש לו את הרוב הדרוש, והחליט להביא את הצעתו לסדר היום בישיבת המועצה האחרונה, אך כאמור, נכשל כישלון חרוץ וכבודה של השבת בעיר חדרה תמשיך להישמר.

    ואלה הם חברי מועצת העיר ששמרו על כבודה של השבת ועל שמירה על אחדותה של העיר: בועז ביטון, משה אלמליח, שלמה בוזגלו, חדוה יחזקאלי, צ'יקו ואונקין, טספאי אדריג'או, בנצי נורדמן, ניר בן חיים, מלכיאל אלבז, גבריאל סרוסי ונתן לבייב. יו"ר תנועת הליכוד וחבר מועצת העיר גדי אריאלי גם כן הודיע כי בכוונתו להתנגד להצעתו של ראש העיר, אך בשל נסיעה לחו"ל, נעדר מההצבעה.



    0 תגובות