דריכות והיערכות מוגברת להתפרעויות; שני אתרים נסגרו בדרום

    קובי פינקלר No Comments on דריכות והיערכות מוגברת להתפרעויות; שני אתרים נסגרו בדרום

    כוננות שיא: כוחות צה"ל נערכו בגבול עזה וביישובים בדרום סגרו מספר אתרים | בשנה שעברה יום הנכבה בגבול עזה הסתיים עם 60 מחבלים הרוגים

    חיילים בגבול הרצועה. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכת ההערכות לקראת אירועי היום בדרום. אתר "חץ שחור" וגבעת יאנצו יסגרו. ישנו צפי להפרות סדר ובמערכת הביטחון מדגישים שוב שיש להיזהר מבלוני נפץ ובעירה. לא לגעת, לא להתקרב ולהזמין משטרה או רבש"צ של היישוב למקום.

    בתוך כך כוחות צה"ל השלימו את היערכותם לקראת יום הצהרת המדינה 15.5 (יום הנכבה אצל הפלסטינאים) שיחול היום ויתכן כי יגרום להסלמה למרות כניסת הכסף הקטארי שלשום.

    לאורך גבול הרצועה תוגברו כוחות, ליישובי עוטף עזה הועברו יחידות מיוחדות וכל זאת כדי לקדם אפשרות של הסלמה והתדרדרות מיידית בגזרה. חלק גדול מהכוחות ישאר אמנם בבסיסים סמוכים אך המוכנות גבוהה.

    גם דבריו של שליח האו"ם מלאדנוב כי גם אחרי הכנסת הכסף הקטארי אנחנו צפויים לשבועיים שלושה של שקט רק מוסיפים למידע כי סבב נוסף וימי קרב נוספים הם עניין של זמן ולא רחוק היום מעימות נוסף, נרחב ומשמעותי ויתכן שהוא יהיה הסבב האחרון שכן המצב סביב הרצועה הוא בלתי נסבל.

    כבר עם כניסתו לתפקיד לפני ארבעה חודשים קבע הרמטכ"ל כוכבי כי עזה תהיה בעדיפות עליונה למוכנות מיידית  למלחמה ולימי קרב והמציאות אכן מראה שכך הם פני הדברים.

    צה"ל עסוק בימים אלו בשיפורים לאורך הרצועה כמו דרכי מילוט, סוללות עפר וקירות בטון אבל אלו הם רק דברים קטנים לפני שחלילה יפרוץ לנגד עינינו  פרץ אלים במיוחד שישראל תכה בו בעצמה.



    0 תגובות