- רדיו קול חי - -

הגרי"מ לאו: אל על הגשר בין ישראל ליהדות העולם

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על ומיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על השיקו את הקו החדש של החברה לסן פרנסיסקו בארה"ב. טיסת הבכורה של אל על מתל אביב לסן פרנסיסקו (LY019) במטוס הדרימליינר "חיפה" שעוצב באיורים מרהיבים של היעדים החדשים של החברה לסן פרנסיסקו ולאס וגאס יצאה לדרכה בלילה שבין ראשון לשני.  לפני עליית הנוסעים לטיסת הבכורה, התקיים טקס גזירת סרט בראשות גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, הנהלת החברה ובמעמד הרב ישראל מאיר לאו.

 

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "הפעלת קו הטיסות הישירות לסן פרנסיסקו מבחינתנו היא הגשמת חלום. טיסת הבכורה המבוצעת על מטוס הדרימליינר חיפה, הרביעי בסדרת 16 מטוסי הדרימליינר החדישים עם צביעה מיוחדת של איורי סן פרנסיסקו ולאס וגאס, זה מטוס מדהים. אין מטוסים כאלה בעולם. סן פרנסיסקו זה נתיב מספר 7 של אל על לצפון אמריקה ושנה הבאה לאחר שנשיק את אורלנדו ושיקגו כבר נהיה עם 9 קווים לצפון אמריקה, 'אמריקה היא שלנו'."

הגרי"מ לאו בירך ואמר: כי אל על איננה רק הכי בבית בעולם, אלא גם משמשת כגשר בין ישראל ליהדות העולם. "לצערי סקר שהתפרסם לאחרונה העלה,  שבגולה עדיין יש יותר יהודים מאשר בישראל.  אל על היא למעשה המקשרת בין יהודי ארץ ישראל והיהודים בחו"ל". הגרי"מ לאו סיים דבריו בברכת הצלחה להנהלת החברה, לעובדים ועליה מעלה-מעלה, אל על לפסגות ההצלחה".

טיסת הבכורה מישראל לסן פרנסיסקו (LY019) התבצעה במטוס הדרימליינר "חיפה", עיר תאומה של סן פרנסיסקו, הכולל איורים מרהיבים של היעדים החדשים של החברה.  האיורים אשר עוצבו על ידי המאייר שי ודל והארט דירקטור אמיר אסייג עוטפים כמחצית משטח גוף המטוס, כשצד אחד מוקדש לאיורים המזוהים עם העיר סן פרנסיסקו והצד השני ללאס וגאס.

עם תחילת הטיסות, אל על מפעילה בסן פרנסיסקו מטבח  ברמת כשרות למהדרין המספק את הארוחות לטיסות אל על בלבד. במטבח סומנו שלושה מתחמי עבודה: בשרי, חלבי ופרווה. השגחת הכשרות הצמודה מתבצעת ע"י משגיח יר"ש, בעל נסיון, שהובא במיוחד מלוס אנג'לס. המטבח פועל ע"פ כללי הכשרות המוקפדים הנהוגים במטבחי אל על בעולם בהנחייתו של רב החברה.

במסגרת הטיסות החדשות לסן פרנסיסקו ארה"ב, אל על תציע 3 טיסות שבועיות במטוסי הדרימליינר החדשים, אשר יציעו 3 מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים.

הטיסות לסן פרנסיסקו ימריאו מנתב"ג בימים שני, רביעי ושישי בשעה 01:05 וינחתו בסן פרנסיסקו כעבור כ-14:50 שעות ב-06:00 בבוקר (זמן מקומי). טיסות החזרה מסן פרנסיסקו יצאו בימים שני ורביעי בשעה 20:00 וינחתו בנתב"ג כעבור כ-13:40 שעות בשעה 19:40. טיסות החזרה במוצ"ש ייצאו מסן פרנסיסקו בשעה 22:45 וינחתו בנתב"ג בשעה 22:25.

בהמשך השנה אל על תשיק עוד שני יעדים חדשים לארצות הברית. בחודש הבא החברה תשיק על יעד ארוך טווח חדש – לאס וגאס כך שהחל מה-14 ביוני 2019, אל על תפעיל טיסה שבועית ישירה ללאס וגאס שתופעל במטוסי הדרימליינר החדשים במחלקות שירות תיירים, פרימיום ועסקים.  כמו כן, במהלך הקיץ הקרוב החברה תשיק טיסות לילה ישירות לאורלנדו, ארה"ב ותפעיל טיסה שבועית ישירה לאורלנדו (נמל התעופה MCO) החל מיולי ולחודשי הקיץ.

בנוסף אל על חתמה על הרחבת שיתוף הפעולה הבינלאומי שלה עם חברת התעופה האמריקאית, אלסקה איירליינס, בטקס חגיגי שנערך זמן קצר לאחר נחיתת טיסת הבכורה של אל על לסן פרנסיסקו. האירוע התקיים בנוכחות גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על ובראד טילדן, מנכ"ל אלסקה איירליינס. ההסכם החדש, שמצטרף להסכם הקודשייר שנחתם לאחרונה בין חברות התעופה, יאפשר ללקוחותיהן של חברות התעופה להתחבר ולצבור נקודות נוסע מתמיד בצורה קלה יותר.

גונן אוסישקין, מנכל אל על ובראד טילדן, מנכל אלסקה איירליינס.צילום ג'ושוע... [1]אל על תפעיל טיסות לסן פרנסיסקו 3 פעמים בשבוע במטוסי 787 דרימליינר המתקדמים בעולם, ותציע 3 מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים. טיסות אל על ימריאו מתל אביב בימים שני, רביעי ושישי בשעה 01:05 ויגיעו לסן פרנסיסקו בשעה 06:00 באותו היום. הטיסות מסן פרנסיסקו לתל אביב ימריאו בימים שני ורביעי בשעה 20:00 ויגיעו יום למחרת בשעה 19:40. במוצ"ש תמריא הטיסה בשעה 22:45 ותנחת בתל אביב בשעה 22:25.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "זהו רגע היסטורי ומרגש עבור אל על. לצד העובדה שאל על מחברת שני מרכזי היי טק בינלאומיים בטיסה ישירה שלוש פעמים בשבוע, אנו  מאפשרים ללקוחותינו מגוון רחב יותר של אפשרויות בעזרת הסכם הקודשייר והסכם הנוסע המתמיד עם

חברת אלסקה איירליינס. הקשר בין אל על לאלסקה איירליינס הוא היסטורי. לחברת אלסקה איירליינס היה תפקיד מכריע וחשוב בסיוע בהבאתם ארצה של יהודים בשנים הראשונות להקמת המדינה. כעת, אנו חוגגים 70 שנה לטיסות היסטוריות אלו שסייעו בהקמתה של
מדינת ישראל, וממשיכים לבנות ביחד את הגשרים בין ארה"ב לישראל".

 

מנכ"ל אלסקה אירליינס, בראד טילדן:   "אלסקה איירליינס ואל על יציעו מעתה יותר הזדמנויות מבעבר לנוסעים בטיסות נון-סטופ בין החוף המערבי ותל אביב. באמצעות השותפות של אל על עם אלסקה איירליינס, החברות תהיינה מסוגלות להציע הטבות לנוסעים המתמידים שלהם,
תוך מתן שירות אכפתי ואדיב המאפיין את שתי החברות. חברת אלסקה איירליינס מאפשרת פריסה עולמית לנוסעיה על ידי שותפים שנבחרים בקפידה, ותוכנית לניצול נקודות הנוסע המתמיד בטיסות פנים עם אלסקה או עם שותפיה הגלובליים של אלסקה. השותפות עם אל על מחזקת את החיבוריות הגלובלית של אלסקה מחוץ לסן פרנסיסקו ועד יוני 2019, שותפיה הגלובליים של אלסקה איירליינס יציעו מעל ל-80 טיסות בשבוע מסן פרנסיסקו – יותר מכל חברת תעופה או ברית תעופה אחרת".

 

שותפות הקוד, תאפשר לחברת אל על להציע  מגוון רחב של יעדי המשך מנמלי התעופה ניוארק, סן פרנסיסקו, לאס וגאס ולוס אנג'לס, בנוחות ובגמישות מקסימאלית. בין יעדי ההמשך הרבים שאל על תציע ניתן למנות את סאן דייגו, פורטלנד, הונולולו, דאלאס, אוסטין,  קנזס סיטי, אלברקרקי, סיאטל ועוד יעדים רבים.

 

השותפות בין אל על לאלסקה איירליינס, תסייע לנוסעים להמשיך את נסיעתם לצפון אמריקה וישראל ולהיפך, עם טיסות המשך בשתי חברות התעופה, בשני הכיוונים. שתי החברות יציעו לנוסעיהם אפשרות לצבור נקודות בטיסות אצל החברה השותפה. נקודות בסיס שייצברו על טיסות אל על ייספרו לטובת מעמד "עלית" של לקוחות אלסקה איירליינס. בנוסף, נוסעי אל על יוכלו להמיר את נקודות הנוסע המתמיד שלהם בהזמנת טיסות  של אלסקה איירליינס בעתיד.

 

חברת אלסקה איירליינס, הינה חברת תעופה אמריקאית, אשר מטיסה ביחד עם שותפיה האזוריים כ- 44 מיליון נוסעים בשנה ליותר מ- 116 יעדים ברחבי העולם, עם ממוצע של 1,200 טיסות יומיות ברחבי ארה"ב, מקסיקו, קנדה וקוסטה ריקה.

אלסקה איירליינס מדורגת במקום הראשון במדד "שביעות הרצון של הלקוחות בקרב מובילים מסורתיים בצפון אמריקה", על פי סקר

J.D Power שנערך בקרב חברות תעופה בצפון אמריקה, זו השנה ה-11 ברציפות.