קמפיין חדש ברחוב החרדי: האם תשמרו על קדושת השבת והכותל?

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on קמפיין חדש ברחוב החרדי: האם תשמרו על קדושת השבת והכותל?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד מלאכת הרכבת הקואליציה נמשכת בחדרי המשא ומתן, החל לאחרונה קמפיין חדש ברחוב החרדי אשר קורא למפלגות החרדיות והדתיות לפעול ולהכניס את ערכי היהדות לתוך ההסכמים הקואליציוניים המתחילים להירקם בימים אלו.

    הקמפיין זכה עד כה להיענות מרשימה ובמהלכו נאספו אלפי חתימות אשר קוראים לציבור להצטרף אל הקריאה לראשי הסיעות הדתיות והחרדיות בארץ, להתנות את כניסתם לממשלה בהפסקת חילולי השבת ההמוניים ברחבי הארץ, וכן בעצירת הפרצות בגיור ובכותל המערבי. בין החותמים הרבים ניתן למצוא גם את שמותיהם של הרב דוד גרוסמן וראש ישיבת תפרח, הרב אביעזר פילץ, שחתמו על הקריאה.

    "מי ישמור על הגיור והכותל מפני דריסת הרפורמים?" נכתב בפרוספקטים אשר חולקו במסגרת הקמפיין. בהמשך הפרוספקט נכתב כי "בארבעת השנים האחרונות נפרצו פרצות רבות ואיומות בחומות הדת והיהדות. מסירת הכותל לרפורמים ב"מתווה הכותל", תוכניות חינוכיות מעורבות ביהדות רפורמית ר"ל, תקצוב למקוואות רפורמים, גיבוש 'מתווה ניסים' להכרה בגיור רפורמי, ביטול אירועים בהפרדה בין גברים לנשים כדוגמת דרך המהדרין ברשב"י ועוד, וכן תלונות משפטיות רבות כנגד רבנים וגדולי ישראל".

    עוד נכתב בפרוספקט "ראשי סיעות היהדות הדתית והחרדית, האם תעמדו מול תוכנית הרפורמים כחומה בצורה? האם תפעלו לקבוע בהסכמים את דחיקת מעדם וביצור מעמד הגיור והכותל בסמכות היהדות הנאמנה?" נכתב.

    בפרסום נוסף שחולק נשאלה השאלה "מי ישמור על השבת?", תוך שמפורטיים בו הפגיעות הרבות במעמד השבת בארבעת השנים האחרונות. בין הפריצות החמורות אפשר למצוא את עבודות הרכבת כמעט בכל שבת, עבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן כולל העיר בני ברק, התגברות של תחבורה ציבורית בשבת, פעילות של עיריות ורישום דו"חות בשבת, פעילויות תרבות ובידור בראש חוצות ואפילו בתוככי שכונות חרדיות.

    בנוסף, ציון שלא הייתה כמעט אכיפה לשמירה על השבת, רק 12 דו"חות נרשמו במהלך השנה האחרונה "השבת זועקת ותובעת את עלבונה" נכתב בפרסום.
    הפרוספקט פונה לנבחרי הציבור "האם לא הגיע העת לפעול ולקבוע בהסכמים לכינון הממשלה הבאה את חיזור כבודה של השבת במדינה היהודית היחידה?".

    יוזמי הקמפיין רואים חשיבות רבה בהצלחתו, וזאת על מנת למנוע פגיעה בערכי היהדות במרחב הציבור של מדינת ישראל. היוזמים מדגישים שרק אם המפלגות החרדיות והדתיות יתגייסו כגוש אחד למען הצלחת המאבק, יהיה ניתן למנוע את הפגיעה, ואף לחזק את מעמדה של היהדות במדינה דרך הפעילות בממשלה.

    יצחק כוכב, ממובילי הקמפיין ברחוב החרדי מסר: "יצאנו למבצע ההחתמות הזה כי ראינו שראשי המפלגות הדתיות והחרדיות קצת מגמגמים ביחס לענייני היהדות הקריטיים כמו שמירה על השבת, על הכותל ועל הגיור. החשש הוא שההצהרות ישארו רק בגדר דיבורים ולא מעשים. באנו כדי להביא אל נבחרי הציבור את העמדה של הציבור שרוצה לראות מעשים ששומרים על ענייני היהדות במדינה. היה מדהים לראות את ההיענות המרשימה, והרצון החזק של הציבור לראות את נבחריהם פועלים לשמירה וחיזוק של הדברים הכ"כ ברורים האלו."

    WhatsApp Image 2019-05-13 at 18.25.52 WhatsApp Image 2019-05-13 at 18.25.53(1) WhatsApp Image 2019-05-13 at 18.25.53



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנראה, יש מי שרוצה בכל מחיר לטרפד את הקמת הקואליציה, להביא לידי קואליציה של הליכוד עם כחול לבן [שמחכים לכך בכליון עיניים, ויקפצו על העגלה בשמחה רבה…], ואז כמובן, תשמר השבת בכל המרחב הציבורי, לא תהיה דריסת רגל לרפורמים, לא יהיה גיור שלא על פי ההלכה… על זה נאמר תפסת מרובה לא תפסת…