בלב המו"מ: 16 צעדים לשינוי מערכת המשפט

    איתי גדסי No Comments on בלב המו"מ: 16 צעדים לשינוי מערכת המשפט

    לאחר ישיבות רבות ופגישות חשאיות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' וצוותי הליכוד ואיחוד מפלגות הימין, נראה כי לפחות בתחום המשפט, ישנה הסכמה ומסמך הבנות עקרוני המגבש 16 צעדים שישנו את יחסי הרשויות בישראל | כל הפרטים

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הליכוד ואיחוד מפלגות הימין מגבשים מסמך מרחיק לכת, שישנה מהיסוד את היחסים בין הרשויות בישראל. המטרה: להחזיר את יכולת המשילות. בג"ץ לא יוכל לפסול חוקים, הממשלה תמנה את השופטים, היועמ"ש לא יוכל לנטרל את השרים – וזו רשימה חלקית. נתניהו טרם אישר את כל הסעיפים. כך חושף הפרשן המדיני של 'ישראל היום' מתי טוכפלד.

    פסקת ההתגברות, חוק החסינות וצמצום זכות העמידה בפני בג"ץ – כל אלה הם רק חלק מהרפורמות מרחיקות הלכת שתבקש הממשלה הבאה לאשר. אולם מתברר שמדובר רק בקצה הקרחון: בימים אלה נידונה בצוותי המו"מ הקואליציוניים הצעה מרחיקת לכת בהרבה, שאם תאושר – תהפוך לחלוטין את הסדר הקיים ותחולל שינוי דרמטי בסוגיה הטעונה.

    במסמך – שחובר בידי איחוד מפלגות הימין, ושבימים האחרונים מתקיים דיון על סעיפיו בין נציגיהם לבין צוות המו"מ של הליכוד – מופיעים לא פחות מ־16 סעיפים שיסדירו את הנושא, תחת הכותרת "משילות ומשפט".

    ההערכה היא שרוב הסעיפים יאושרו, וייתכן שאף ינוסחו סעיפים נוספים על פי דרישת הליכוד. נציג איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ונציג הליכוד, השר יריב לוין, קיימו כמה פגישות בנושא. בכוונת הליכוד להעביר לחתימה מסמך מפורט, כנספח להסכמים הקואליציוניים עם כל מפלגות הקואליציה, ולחייבן לתמוך בכל המהלכים. המסמך הסופי בשלבי ניסוח, וראש הממשלה בנימין נתניהו טרם אישר את כלל מרכיביו.



    0 תגובות