לראשונה: אלבום ווקאלי עם מבטא ישראלי • האזינו

    דוד קליגר 2 Comment on לראשונה: אלבום ווקאלי עם מבטא ישראלי • האזינו

    אחרי סינגלים שונים יוצא יונתן שטרן באלבום ווקאלי, כשלראשונה סוף סוף האלבום נטול מבטא אמריקאי אלא כולו על טהרת המבטא הישראלי • האזינו ל"תדליק את האש" של שוואקי במקור והפעם עם 70 קולות ווקאליים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיצומן של ימי העומר, מוציא אמן האקפלה יונתן שטרן אלבום בכורה.

    לאחר שעיבד והקליט קאברים רבים, יונתן שטרן מוציא סוף סוף אלבום מלוטש וייחודי בז'אנר האקפלה (ווקאלי לחלוטין).

    האלבום מורכב מעשרה רצועות במגוון סגנונות, קאברים לשירים יהודיים ושירי מסורת, לצד שירים ישראליים ולחנים מקוריים שלו. על מלאכת העיבודים וההקלטות אחראי יונתן בעצמו, כשהוא מרכיב את היצירה מעשרות קולות וצלילים שונים המופקים באמצעות הפה והידיים בלבד. באלבום מתארחים גם בני משפחה ומספר זמרים, בניהם החזן לייזר ברוק, הזמר היוצר דודי פרישמן ועוד.

    "הכל התחיל משירה משפחתית וקצת ביטבוקס" – הוא מספר – "במשפחה היינו שרים בלי סוף, בעיקר בשבתות וחגים, כל סעודה והשירים שלה, כל חג והנעימות שלו – וכך למדתי את נפלאות ההרמוניה הקולית.. בכיתה החברים ביקשו שוב ושוב 'יונתן, תעשה לי תופים בפה!' אז עוד לא ידעתי שמעבר לים קוראים לזה ביטבוקס ומי בכלל חשב על מוזיקה שמופקת כולה באמצעות הפה".

    לאחר הלימודים בבית הספר הוא המשיך במסלול תורני של לימודים בישיבות, ושם החיידק אחז בו שוב: בלילות אחרי סדר הלימוד נפגשו יונתן ושני חברים נוספים בפינה שקטה במורדות בית וגן בירושלים, שם הם תופפו ושרו בשלשה קולות עד השעות הקטנות של הלילה, במשך כמה שנים. "זאת הייתה חוויה מדהימה!, ככל שמפגשי השירה הליליים המשיכו, החלטתי שאני רוצה להקליט כמה שירים שבלטו בנוכחותם. רכשתי מיקרופון פשוט בכמה גרושים, אותו חיברתי ישירות למחשב וכך הקלטנו כמה שירים."

    "כשהבנתי שהמוזיקה מחיה אותי ומהווה חלק מרכזי בחיי, נרשמתי ללימודים גבוהים למוזיקה בבית הספר למוזיקה 'מזמור', ובמקביל התחלתי לעבוד על שירים לאלבום הבכורה, אלבום המוצג כעת לפניכם".

    האלבום מהוקצע ומהודק. ומזכיר בסגנונו את להקות האקפלה מארצות הברית "Six13" "Maccabeats" ועוד, אך ניכר בו סגנונו הייחודי, כשהוא נטול מבטא אמריקני וכל כולו הפגנה של ישראליות חיה ומלאת נשמה.

    האזינו לשיר "תדליק את האש" אותו מבצע במקור יעקב שוואקי והלחין איצי וולדנר למילים שכתבה מרים ישראלי.

    קרדיטים:
    עיבוד והפקה מוסיקלית: יונתן שטרן
    מיקסים: אד בוייר ואלקס גרין
    מאסטרינג: דייב ספרנדיו



    2 תגובות

    מיין תגובות