כך הוכשרו חברי הכנסת החדשים

    איתי גדסי 1 Comment on כך הוכשרו חברי הכנסת החדשים

    הכנסת ה-21 יוצאת לדרך: חברי הכנסת החדשים הגיעו לכנסת ליום הכשרה מיוחד

    הכנסת צילום: דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, האחראית על קיום יום ההכשרה ותכניו, פתחה והנחתה את הכנס כשהיא מציגה את מגוון הכלים הפרלמנטריים בהם יכולים חברי הכנסת להשתמש על מנת להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי והציבורי בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, נאומים בני דקה ועוד.

    יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בתום דברי הברכה לח"כים החדשים על תחום החקיקה בכנסת: "בכנסת היוצאת הונחו על שולחנה של הכנסת 5,977 הצעות חוק אך רק 4% מהם הוכנסו לספר החוקים לאחר שעברו את כל הקריאות. 77% מהצעות החוק שהונחו על שולחן הכנסת יותר לא נגעו בהן לאחר שהונחו. אני לא בא בקריאה נרגשת כאן שלא לחוקק – תחוקקו. אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו האם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המיסים. בא ונתחיל את הכנסת במעין צנזורה פנימית ונניח רק הצעת חוק שיש להם סיכוי להתקדם".

    יו"ר הכנסת ציין בדבריו גם את עבודת הכנסת בפיקוח על הממשלה וקרא לכל חברי הכנסת החדשים ליטול בו חלק משמעותי, "זהו לא עניין של קואליציה ואופוזיציה – זה תפקיד של כולם כאן לפקח על עבודת הממשלה כל העת". כן קרא יו"ר הכנסת לח"כים החדשים לקחת חלק פעיל במשלחות הכנסת השונות כשהוא מציין את החשיבות וההישגים הדיפלומטיים הרבים".

    מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ' אמר: "בחודשים האחרונים עמלנו לילות כימים כדי שבניין הכנסת, על כל שירותיו, יהיה מוכן עבורכם ויהיה לכם לעזר במילוי שליחותכם הציבורית. כלל עובדי הכנסת, ואני בראשם, עושים ונעשה כמיטב יכולתנו לעמוד בהשגת יעדי הכנסת כרשות מחוקקת, כמפקחת על פעילות הממשלה וכבמה המרכזית לקיום שיח ציבורי".

    היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון בירך את חברי הכנסת החדשים וסיפר על יום עיון נפרד שירכז את כל נושא החקיקה של חברי הכנסת וכן את ההיבטים החוקתיים של חברי הכנסת עצמם – חסינות, חוק האתיקה, הצהרת הון וכדו'. כן נאמו לח"כים החדשים, מנהל חטיבת המידע של הכנסת, שמואל חזקיה ודובר הכנסת ומנהל מערך הדוברות, שמוליק דהן.

    בהמשך היום, יפגשו חברי הכנסת החדשים בשאר היחידות והמחלקות בכנסת ויקבלו עוד סקירות מקצועיות שיסייעו להם בעבודתם השוטפת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נחמד לראות תראו היופי כשהחרדים מתאגדים!
      ממש נחמד לראות. אם משהו לא טוב להם בממשלת השמד, הם נלחמים עד הסוף, לא כמו החילונים שעושים הפגנה כל כמה שנים ואז נעלמים. הם רוצים משהו והם נלחמים עליו שוב ושוב כל המחאות רק ע"פ דעת כל גדולי ישראל.

      כעת "עומדים עלינו לכלותנו! המדינה חוטפים ילדים, שמים אותם בכלא!" אבל…… בס"ד עברנו את פרעה, נעבור גם אתכם בקרוב. "עברנו את פרעה, עברנו את האינקוויזיציה בספרד, עברנו את היטלר, עברנו בן גוריון שר"י – נעבור גם אתכם", ו"נמלא את בתי הכלא כמו שמילאנו אותם בגלות. נכון מילאנו – אבל נשארנו חזק".

      חוק הגיוס מביא מלחמה פיזית ורוחנית של עם ישראל נגד עמלק: "זו ממש עקירת!!!! כל יקר וקדוש. דברים שהם עיקרי התורה, עיקרי האמונה, עיקרי הדת. עיקרי היהדות, על זה מסרנו את נפשנו בכל דור ודור. השריפה כבר אחזה בנו ממש.

      התפקיד של כל חרידי הוא לעמוד על נפשנו, ולא להיגרר לשום פשרות והקלות. כבר הגיעו לתוך בתי המדרשות, מנסים לגייס. אוי לנו שכך קרה בימינו. זו הגלות הכי קשה. הדברים הכי קשים שאפשר לתאר. אסור להשלים עם המציאות הזו". "התגייסות לצבא השמד – ייהרג ואל יעבור". הם חשודים בצבא "שמתעללים" בחיילים החרדים ומעבירים אותם עד טיפת הדם האחרונה, "שבעה מדורי גיהנום". לכאורה "אלה מחנות כפייה, מחנות שמד!".

      כל המשתף פעולה עם גזירת הגיוס הינו קאפו 'חרדי. ראש הממשלה הראשון שר"י – שאסור אפילו להזכיר את שמו, יימח שמו וזכרו – אמר שעוד עשרים שנה לא יהיה שטריימל אחר במאה שערים. הנה הנקמה.

      כל גדולי ישראל פסקו שלא להיגרר אחרי שום פשרה. זו עקירת הדת של ממש. אנחנו צריכים להמשיך מה שרבותינו אמרו בכל דור ודור. אסור להשלים עם מציאות נורא כזו. כל פעם שיש גזירת שמד צריכים לעמוד על נפשם עד הסוף.

      הצבא הוא מוסד שמד. הוא הצבא היחיד בעולם שפועל לשנות את האידאולוגיה של החיילים. אין עוד כזו שפלות בעולם כולו, מטרתו של הצבא להיות כור היתוך, לשרוף את המורשת, לשרוף את טהרת עם ישראל.

      *על כל אלו שלא יוצאים למחות – כּתיב עליהם "וַיִּתְאַפַּק הָמָן"