- רדיו קול חי - -

כך הוכשרו חברי הכנסת החדשים

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, האחראית על קיום יום ההכשרה ותכניו, פתחה והנחתה את הכנס כשהיא מציגה את מגוון הכלים הפרלמנטריים בהם יכולים חברי הכנסת להשתמש על מנת להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי והציבורי בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, נאומים בני דקה ועוד.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בתום דברי הברכה לח"כים החדשים על תחום החקיקה בכנסת: "בכנסת היוצאת הונחו על שולחנה של הכנסת 5,977 הצעות חוק אך רק 4% מהם הוכנסו לספר החוקים לאחר שעברו את כל הקריאות. 77% מהצעות החוק שהונחו על שולחן הכנסת יותר לא נגעו בהן לאחר שהונחו. אני לא בא בקריאה נרגשת כאן שלא לחוקק – תחוקקו. אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו האם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המיסים. בא ונתחיל את הכנסת במעין צנזורה פנימית ונניח רק הצעת חוק שיש להם סיכוי להתקדם".

יו"ר הכנסת ציין בדבריו גם את עבודת הכנסת בפיקוח על הממשלה וקרא לכל חברי הכנסת החדשים ליטול בו חלק משמעותי, "זהו לא עניין של קואליציה ואופוזיציה – זה תפקיד של כולם כאן לפקח על עבודת הממשלה כל העת". כן קרא יו"ר הכנסת לח"כים החדשים לקחת חלק פעיל במשלחות הכנסת השונות כשהוא מציין את החשיבות וההישגים הדיפלומטיים הרבים".

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ' אמר: "בחודשים האחרונים עמלנו לילות כימים כדי שבניין הכנסת, על כל שירותיו, יהיה מוכן עבורכם ויהיה לכם לעזר במילוי שליחותכם הציבורית. כלל עובדי הכנסת, ואני בראשם, עושים ונעשה כמיטב יכולתנו לעמוד בהשגת יעדי הכנסת כרשות מחוקקת, כמפקחת על פעילות הממשלה וכבמה המרכזית לקיום שיח ציבורי".

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון בירך את חברי הכנסת החדשים וסיפר על יום עיון נפרד שירכז את כל נושא החקיקה של חברי הכנסת וכן את ההיבטים החוקתיים של חברי הכנסת עצמם – חסינות, חוק האתיקה, הצהרת הון וכדו'. כן נאמו לח"כים החדשים, מנהל חטיבת המידע של הכנסת, שמואל חזקיה ודובר הכנסת ומנהל מערך הדוברות, שמוליק דהן.

בהמשך היום, יפגשו חברי הכנסת החדשים בשאר היחידות והמחלקות בכנסת ויקבלו עוד סקירות מקצועיות שיסייעו להם בעבודתם השוטפת.