בין הלולים והגדרות: הישיבישערס נוהרים למיזם מקורי

    קלמן טלר 1 Comment on בין הלולים והגדרות: הישיבישערס נוהרים למיזם מקורי

    המושב החרדי בית חלקיה יארח ביום חמישי הקרוב מיזם חדש בעולם ישיבות בין הזמנים בשיתוף "קול חי": מאות בחורים שיבואו להתנסות בתנאי השטח בפרקטיקה של הקמת קווי עירובין

    התקנת עירוב | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדש בעולם ישיבות בין הזמנים: המושב החרדי בית חלקיה יארח ביום חמישי הקרוב ישיבת בין הזמנים מקורית, בה ישתתפו מאות בחורים מכל רחבי הארץ, שיתנסו מעשית במשך כמה שעות בהלכות עירובין בשטחי בית חלקיה ולאחר מכן יקנחו בארוחת ערב עם קומזיץ ווקאלי ישיבתי של ליל שישי.

    מי שעומד מאחורי המיזם הוא הרב ישראל מאיר ריאני מייסד ארגון בנועם והרב משה אנגלרד יו"ר מוקד העירוב. הרב ריאני פועל מזה כמה חודשים להציף את נושא העירובין למעשה על סדר היום התורני החרדי, בעקבות בקשה מיוחדת שקיבל מנשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א.

    היה זה לאחר שקבוצת אברכים, תושבי כמה מערי הפריפריה, ביקשו להתקבל בדחיפות אצל נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, כשבפיהם טענות להפקרות מוחלטת השוררת בתחום העירובין ברבים מערי ויישובי הפריפריה עד כדי איסור טלטול בשבת.

    "רבני הערים", סיפרו האברכים לנשיא המועצת, "דווקא מאוד מעוניינים לעזור, אבל יש מחסור חריף בכוח אדם של בודקי עירובין מקצועיים, אין מי שיכשיר אותם בפרקטיקה המעשית בשטח, וכך ניתן לגלות קווי עירובין שהותקנו שלא כהלכה ותושבי הערים הללו כלל אינם יודעים שהם עוברים כל שבת על איסור טלטול".

    במסגרת הדיון על מצב העירובין, סיפר חכם שלום כהן כיצד הוא למד את הלכות עירובין בצעירותו. "מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כינס אותנו כשהיינו צעירים לכולל ערב", חשף נשיא המועצת, "שם למדו 20 דף בכל חודש. כשלמדנו מסכת עירובין, הביא מרן את הראב"ד של העדה החרדית רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל שימסור שיעורים בהלכות האלו, פלפלתי עמו הרבה על ההלכות הקשות של עירובין והייתי קשור עמו בעבותות אהבה עד הסוף", סיפר נשיא המועצת.

    בעקבות התיעודים הקשים זומנו מיד ראשי ארגון הקירוב 'בנועם' אל נשיא המועצת. ל'בנועם' בראשותו של הרה"ג זמיר כהן שליט"א יש רשת ענק של מאות רבנים שחולשים על כל ערי הפריפריה והם התבקשו לנצל את ההון האנושי הזה להצלת העירובין בפריפריה.

    כעת, החליטו בארגון לנצל את חופשת בין הזמנים ולהרים את הכפפה גם עבור בני הישיבות, שיוכלו ללמוד בתוך כמה שעות את הפרקטיקה היישומית של הלכות התקנת עירובין, כך שכאשר יגיעו הבחורים לנופש בשבת במושב כלשהו יידעו מיד מה נדר שלעשות, או לפחות יידעו מה צריך לבדוק ולשאול כדי לא להיכשל.

    את יום העיון בשטח יקנחו הבחורים בארוחת ערב עם קומזיץ ווקאלי של ליל שישי, בשיתוף עם רדיו קול חי.



    1 תגובות

    מיין תגובות