מטיילים, נהנים ומברכים

    עפר גדנקן No Comments on מטיילים, נהנים ומברכים

    במיוחד לארבעת ימי חול המועד: קרן קימת לישראל ממליצה על ארבע אתרי תיירות נבחרים בהם ניתן לקיים בהידור את מצוות 'ברכת האילנות'. אל תפספסו

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חג הפסח בפתח, ואיתו ימי חול המועד בהם צפויות עשרות אלפי משפחות חרדיות לצאת להתאוורר, לטייל ולהתרענן ברחבי הארץ, בין השאר במאות אתרי התיירות של הקרן הקיימת לישראל, שנערכה מבעוד מועד לקבלת מאות אלפי המטיילים מכלל המגזרים.

    בקק"ל ממשיכים ללמוד מהשנים האחרונות בהם הלכה וגברה כמות המטיילים ונערכים בסיוע צוותי קק"ל, מדריכים, אנשי ניקיון ועוד בכדי להכין את אתרי התיירות השונים לקהל הרחב שצפוי להגיע בהמוניו.

    כחלק ממצוות החודש לקיים ברכת האילנות, בחרו בקק"ל ארבע אתרי תיירות מומלצים לארבעת ימי חול המועד בהם ניתן לקיים בהידור את המצווה, האתרים בארבע אזורים שונים ברחבי הארץ ובכולם הכניסה ללא תשלום.

    האתר הראשון הוא 'יער האילנות – הגן הבוטני' הממוקם בלב השרון. סיור במקום הוא חוויה מיוחדת ביער שאין שני לו בישראל, במקום נפגשים 750 מיני עצים הצומחים זה בצד זה – עצים זרים, מוזרים ומופלאים, חלקם בעלי מראה אקזוטי מרתק. יער אילנות משתרע משני צדדיו של כביש חיפה-ת"א הישן (כביש 4 ) בין צומת דרור צומת השרון (צומת בית ליד).

    המקום השני עליו ממליצים בקק"ל הוא אתר הסטף בפאתיה המערביים של ירושלים, בהם צומח מדרון ירוק אל נחל שורק, שני המעיינות הנובעים מתוכו משקים מדרגות חקלאיות. במקום מגדלים גני ירק מושקים ובוסתנים שאינם דרושים השקיה – זית, שקד וגפן – המעניקים לנוף מראה ירוק ורענן. ההגעה למקום היא בדרך סלולה לסטף שיוצאת מהכיכר שבצומת סטף, הולכי רגל יכולים להגיע גם מכביש נחל שורק שם ישנו שביל מסומן להולכי רגל.

    המקום השלישי ברשימת ההמלצות של קק"ל הוא 'פארק איילון-קנדה' הנקרא על-שם עמק איילון הפרוס למרגלותיו, הפארק משתרע על פני 12 אלף דונם מצפון לכביש ירושלים – תל אביב, בין שער הגיא למחלף לטרון ועשיר בנופי חורש טבעי, יערות נטע אדם ובמיוחד בעצי בוסתן.

    ניתן להגיע למקום בכמה דרכים. הגישה הנוחה ביותר לכניסה לפארק היא מכביש ירושלים-תל אביב (כביש מס' 1), יש לפנות בצומת לטרון לכיוון צפון-מזרח, לכביש המוליך למבוא חורון ומודיעין (כביש מס' 3), בהמשך פונים ימינה לכביש המוליך לעבר בניין אבן דמוי שומרה, כאן הכניסה הראשית אל הפארק. פארק איילון משתרע מימין לכביש ומשמאלו.

    המקום הרביעי והאחרון הוא בהרי הגליל, סמוך לאתרא קדישא מירון, כך שאם בחרתם לנצל את אחד מימי חול המועד לנסיעה לקברי צדיקים תוכלו על הדרך גם לטייל ולקיים את מצוות ברכת האילנות. הכוונה כמובן ל'יער ביריה – מירון' שמשתרע על פני כ-21 אלף דונם ומציג מבחר רב של אתרים, בהם בוסתנים ומעיינות, בית כנסת עתיק, קברי צדיקים וצמחייה עשירה. במרכז היער ניצבת מצודת ביריה. ההגעה למקום דרך כביש 89, כ-350 מטר ממזרח לצומת מירון.

    יו"ר קק"ל דניאל עטר אמר לקראת החג כי "בפרוס עלינו חג הפסח אני מזמין את עם ישראל בכללותו ואת המגזר החרדי לבקר באתרי ויערות קק"ל. הציבור החרדי, מוזמן לנצל את חול המועד כדי להנות ביערות והפארקים של קק"ל. אין כמו ימי חול המועד כדי לטייל ולהתרשם מארץ ישראל שהשתבחה בנופים המרהיבים".



    0 תגובות