תוצאות ביניים: הימין החדש מחוץ לכנסת; יהדות התורה יורדת במנדט

    איתי גדסי 3 Comment on תוצאות ביניים: הימין החדש מחוץ לכנסת; יהדות התורה יורדת במנדט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ספירה חוזרת של המעטפות הכפולות, מפרסם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, השופט חנן מלצר את התוצאות הביניים שעוד יכולים להשתנות במקצת: הליכוד 36. כחול לבן 35. ש"ס 8. יהדות התורה 7. העבודה 6. חדש 6. איחוד הימין 5. ישראל ביתנו 5. רעמ 4. כולנו 4. מרצ 4.

    גוש הימין עומד על 65 מנדטים, מה שאומר שראש הממשלה בצרות, כל הקמת הקואליציה עומדת על אביגדור ליברמן שיעשה חיים קשים לראש הממשלה עד שיסכים להיכנס לקואלציה. מוקדם יותר אמר ח"כ משה גפני: כי ליברמן הוא חוצפן גדול לאור דרישותיו בחוק הגיוס,  "תהליך החקיקה נעצר בגלל שהלכנו לבחירות. אמרנו כל הזמן – צריך שיהיה עיקרון של לימוד תורה".

    מלצר מבהיר שמדובר בפרסום תוצאות ביניים שעוד כפופות לשינויים והתאמות. ומוסיף: "אלו אינן התוצאות הרשמיות שיפורסמו בתאריך 17.04.19".

    במהלך הערב, במפלגות זהות והימין החדש, וגם ביהדות התורה, ניסו למנוע את פרסום התוצאות לאור דיווחים על זיופים ובעיות בקלפיות רבות. לטענת המפלגות יש לערוך ספירה מלאה חוזרת ורק אח"כ להכריז על התוצאות.

    עו"ד אברהם יוסטמן חבר ועדת הבחירות מטעם אגודת ישראל אמר בתגובה לפרסום התוצאות: "על פי הבדיקה המהירה שערכנו, מספר הקולות החסרים לקבלת המנדט השמיני, הוא מזערי ועומד על כ-200 קולות בלבד. במצב עניינים זה, אנו נמשיך בבדיקת הקלפיות ברחבי הארץ ונדרוש בדיקה מקיפה של כלל התוצאות עוד לפני פרסום התוצאות הרשמיות".

    פרסום תוצאות הספירה:

    1 2 3 4



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      השמיני בפנים, זה בדוק
      כבר עתה, חצי שעה אחרי חצות, ידוע על כמה קלפיות נוספות שבהם נרשמו הקולות של ג' על שם העבודה, מה שהוריד את הקולות לג'. כשתתוקן הטעות, יהיה נציג שמיני באופן וודאי, עם יתרה של יותר מארבע מאות קולות.
      הבזיון הגדול הוא, שלמרות שהשופט מלצר כבר שמע על התופעה של ה"טעויות", וכבר תוקנו כמה טעויות כאלו במהלך היום, הוא אץ לפרסם תוצאה בחצות, ולא המתין לגמר בירור הענין, ואף הקדים את פרסום התוצאות, שבעבר נאמר שיפרסם בשבוע הבא.
      על פניו, נראה מחשיד מאוד, נראה שלו ולנשיא המדינה ששיתף פעולה וביקש פרסום מהיר, היה רצון שתחילת המו"מ תהיה עם כח נחות לחרדים, ואולי אף נחיתות לגוש הימין כולו.
      ראוי לדאוג שימצו את הדין עם המקלידים ה"טועים" שמשום מה טעו אותה טעות הרבה פעמים, ודווקא לרעת יהדות התורה ולטובת העבודה. הזייפנים צריכים לשבת כמה שנים בכלא על ניסיון לזיוף הבחירות. כמו כן יש לדרוש חקירה ממצה בנוגע להתנהלותו של מר מלצר, שנראית על פניו כמו נסיון להטות את התוצאות ולשנות את המהלך התקין של הרכבת הקואליציה.

      1. נשמע בדיוני שבמדינה שהכל גלוי וממוחשב אפשר להטות את הבחירות
        הלוואי שאתה צודק