השוקולד האהוב מפסח אצל סבתא וסבא

    עפר גדנקן No Comments on השוקולד האהוב מפסח אצל סבתא וסבא

    ראיון עם ר' מנדי שמרלינג – בעל מותג השוקולד המוכר והאהוב שמרלינג'ס

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוקולד שמרלינג נתפס אצל רבים כ'השוקולד של פסח', מדוע?

    אכן, שוקולד שמרלינג'ס היה בין המותגים הראשונים שייצרו שוקולדים כשרים לפסח למהדרין. אנשים רבים זוכרים אותו בבית הסבא והסבתא, אצל הדודים והוא מתחבר להם לחוויות ילדות מתוקות במיוחד. אצלנו בשמרלינגס, מייצרים את השוקולדים במפעל שעבר הכשרה יסודית לפסח, ולא רק בערב פסח, אלא בכל ייצור במהלך השנה ה ולכן השוקולדים שלנו כשרים לפסח כל השנה. למעט השוקולדים ללא סוכר שהם אינם כשרים לפסח ומיוצרים במועדים אחרים ובנפרד לחלוטין.

    מתי ואיך נוסדה חברת השוקולדים שמרלינג'ס?

    בזמן מלחמת העולם הראשונה. סבא של אבא שלי התגורר ברוסיה ועזב לשוויץ. מכיוון שלא היו מוצרים כשרים, הוא פתח חנות קטנה בציריך שבשוויץ והתחיל לשווק גבינות כשרות למהדרין לקהילה היהודית במקום. לפני 50 שנה, המשיך סבי בשיווק מוצרים כשרים למהדרין וכן התחיל לייצר שוקולדים תחת המותג "שמרלינג'ס". אנשים בשוויץ וכן תיירים שהגיעו, רכשו את השוקולדים של "שמרלינג'ס" והתגובות היו כבר אז טובות מאד. בשנות ה-70 אבי נכנס לעסק המשפחתי והחל לשווק את המוצרים לריכוזים יהודיים במקומות רבים בעולם בהם: ישראל, ארה"ב, קנדה, צרפת, בלגיה, אנגליה, דרום אמריקה וכן במקומות נוספים רבים בהם מוכרים מוצרים כשרים.

    מה ההבדל בין השוקולד השווייצרי לשוקולד הישראלי?

    השוקולד השווייצרי נחשב לשוקולד המשובח והאיכותי ביותר – הן בזכות מרכיביו המשובחים כמו החלב שמקורו בפרות הרועות בהרי האלפים והן בזכות תהליך הייצור המושקע והייחודי שמעניק לו את המרקם החלק והנימוח. המרקם המיוחד נוצר הודות לערבוב ארוך של כל רכיבי השוקולד במשך עד כ-72 שעות. חשוב לדעת שלא כל שוקולד המיוצר בשוויץ עונה על האיכויות של שוקולד שווייצרי, רק כזה שיוצר בתהליך השווייצרי המסורתי ללא פשרות. בשמרלינג'ס מקפידים על תהליך ייצור שוויצרי מסורתי וארוך ללא שום קיצורי דרך או חסכון במשאבים, מה שמעניק לשוקולד שמרלינג את המרקם הנימוח ואת הטעם הייחודי והממכר.

    המודעות בעולם לאכילה בריאה עולה, האם ישנם שינויים בייצור השוקולדים בעקבות כך?

    לפני כ-5 שנים הושקה סדרת הפרימיום "רוזמרי" ללא סוכר: שוקולדים חלביים ופרווה במילוי פרלין, ללא סוכר, מבלי להתפשר על הטעם.  בנוסף, חשוב לדעת שככל שאחוזי הקקאו בשוקולד גבוהים יותר, כך עולה התועלת שבו: לתפקוד הלב וכלי הדם, לבריאות המוח, לאיזון רמות הסוכר בדם, להפחתת לחצים, לשיפור האינטליגנציה ועוד. לשמרלינג'ס שוקולדים מרירים מעולים עם אחוזי קקאו גבוהים: שוקולד שוויצרי עדין עם 55% קקאו, ושוקולד שווייצרי מריר עדין עם 72% קקאו.

    תכלס, אלו שוקולדים של שמרלינג אפשר למצוא על המדפים בישראל?

    לשמרלינג'ס מגוון מוצרים בטעמים אהובים, החל מסדרת ה'רוזמרי' – שוקולד במילוי פרלין משובח, המשך בסרת ה'סוליד' הקלאסית הכוללת שוקולד לבן עם שקדים, שוקולד מריר או חלבי ועוד וכלה בחטיפי המינור הנימוחים והמשובחים.כל השוקולדים של שמרלינג'ס כשרים בכשרות המהודרת של "בד"צ קהל עדת ישורון – ציריך.

    פסח כשר שמח ומתוק.



    0 תגובות