שגרירות ישראל נחנכה ברואנדה

    שלמה ריזל No Comments on שגרירות ישראל נחנכה ברואנדה

    מנכ"ל משרד החוץ חנך את שגרירות ישראל ברואנדה שבאפריקה: "פתיחתה של השגרירות הישראלית ברואנדה תביא בתוך כמה שנים את יחסינו עם רואנדה בפרט ועם היבשת כולה למקום גבוה בהרבה"

    נתניהו וגקאמה צילום: חיים צח, לע"מ
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד החוץ מר יובל רותם חנך היום (שני) את שגרירות ישראל בקיגאלי, בירת רואנדה, השגרירות ה-11 של ישראל ביבשת אפריקה, זאת במסגרת מדיניות החזרה של ישראל לאפריקה עליה הכריז ראש הממשלה נתניהו לפני כ-3 שנים. ואשר במסגרתה ביקר ראש הממשלה עצמו 4 פעמים ביבשת, במזרחה, במערבה ואף כונן יחסים דיפלומטים עם צא'ד וגינאה קונקרי.

    השגריר הנכנס רון אדם הינו דיפלומט וותיק עם מטען רחב של ידע ונסיון, מומחה לנושאי או"ם ואנרגיה. השגריר אדם ישמש כשגריר הישראלי התושב הראשון ברואנדה.

    רואנדה הינה ידידת אמת של ישראל ואחד מעמודי התווך של הידידות ארוכת השנים מול היבשת. רואנדה, כמו ישראל, היא מדינה קטנה בשטח עם יכולות ושאיפות גדולות. פתיחת השגרירות משקפת את המשך התחזקות היחסים בין המדינות ותאפשר את הרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות שנפרסים על תחומים רבים לרבות החינוך, ההשכלה, העצמת נשים, המדע והטכנולוגיה, החדשנות והחקלאות.

    במהלך ביקורו במדינה נפגש המנכ"ל רותם עם נשיא רואנדה פול קגאמה ועם שר החוץ. המנכ"ל יחנוך מרכז מצוינות חקלאי, פרוייקט דגל של מש"ב, המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי הישראלי,  בו יוכלו החקלאים ברואנדה ללמוד ולהתנסות בטכנולוגיות המתקדמות הישראליות. המנכ"ל צפוי גם להניח זר במוזיאון הג'ינוסייד.

    בחודשים הקרובים תתחיל חברת התעופה הרואנדית לטוס ישירות לישראל, צעד שבלי ספק יתרום רבות לעידוד התיירות בין שתי המדינות ולחיזוק קשרי המסחר בין הקהילות העסקיות. המנכ"ל רותם: "אני בטוח שפתיחתה של השגרירות הישראלית ברואנדה תביא בתוך כמה שנים את יחסינו עם רואנדה בפרט ועם היבשת כולה למקום גבוה בהרבה".



    0 תגובות