הגיע בזמן: חייו של פעוט ניצלו לאחר שהוכש ע"י נחש ארסי

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הגיע בזמן: חייו של פעוט ניצלו לאחר שהוכש ע"י נחש ארסי

    הקיץ כבר כאן, פעוט מאזור השפלה הוכש על ידי נחש צפע ארצישראלי, האמא סיפרה על האירוע, "לפתע שמעתי אותו צועק 'נחש עקץ אותי' והוריד את הגרב ברגל ימין ומיד ראיתי את סימני ההכשה, נסענו מיד לבית חולים קפלן

    נחש צפע. אילוסטרציה צילום: לוכד הנחשים ארבל לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשבוע הגיע יונתן בן ה – 4 לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן, בניהולו של ד"ר אורי בלה, לאחר שהוכש ברגלו הימנית ע"י נחש מסוג צפע ארצישראלי בחצר בית המשפחה במושב באיזור השפלה.

    צוות חדר המיון העניק ליונתן טיפול מהיר ואפקטיבי במצבים אלו של תרופת אנטי סרום והעביר אותו להמשך טיפול והשגחה ביחידה לטיפול נמרץ כללי. לאחר שהתאושש שוחרר יונתן לביתו.

    אמו של יונתן אמרה כי הם הלכו לבית המשפחה ביום שישי שעבר בשעות הצהריים ויונתן הלך לשחק בחצר הקדמית. "לפתע שמעתי אותו צועק 'נחש עקץ אותי' והוריד את הגרב ברגל ימין ומיד ראיתי את סימני ההכשה ונסענו מיד לבית חולים קפלן.

    החלו תסמינים של ההרעלה עם רגל נפוחה, חולשה כללית והקאות", היא מתארת. "במיון קיבל אותנו צוות מדהים ורגיש שזיהה את ההכשה והחל בתהליך מציל חיים בחדר הלם הכולל אנטי סרום. הם הרגיעו אותנו ונתנו לנו הרגשה שאנחנו בידיים בטוחות הן בחדר המיון והן בטיפול נמרץ".

    ד"ר מיכאל צ'יגרינסקי, מומחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, אמר כי יונתן הגיע לחדר המיון בבית החולים מספר דקות לאחר שהוכש ע"י נחש צפע ארסי. "יונתן הגיע בהכרה מלאה עם רגל נפוחה מאוד וסימנים סיסטמיים של הכשה כגון הקאה, חולשה וכאבי בטן", הוא מתאר.

    "הוא קיבל בזמן ובמקום טיפול רפואי הכולל זריקת אנטי סרום והועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי להמשך מעקב סימני נשימה ובדיקות קרישת דם. לשמחתנו, התפשטות הארס נעצרה והוא התאושש יחסית מהר בזכות הטיפול המידי במיון", הוא מתאר. "ההשלכות של אי הגעה מהירה לבית החולים עלולות להיות מסכנות חיים, לכן במקרה של חשד להכשה יש להפסיק כל פעילות ולהגיע מיד לחדר המיון הקרוב", הוא מסכם.

    ד"ר צ'יגרינסקי מזהיר כי מדובר בתקופה בעייתית מבחינת הנחשים כי הם מתחילים להתעורר משנת החורף והם מאוד עצבניים ורעבים ומלאי ארס, ועל כן יש לנקוט משנה זהירות. "אזור השפלה מאופיין בנחשים רבים, בפרט במקומות עם שטחים פתוחים כגון מושבים, קיבוצים ואזורים חקלאיים.

    יש להקפיד על ערנות רבה, לא לצאת בלילה לסביבה חשוכה עם קוצים, ובפרט במקומות בהם ישנם מקורות מים וקרירות בעונה זו", הוא מסכם.

    ׳דגלים אדומים' שמרמזים כי מדובר בהכשת נחש:
    * שקיעה במצב ההכרה,
    * תחושת מחנק הולכת וגוברת,
    * תחושת בלבול,
    * סימנים מחמירים באזור ההכשה, כגון: אודם, בצקת, שינוי בגוון



    0 תגובות