רבה של בני ברק: הגאון הגדול משה יהודה לייב לנדא זצ"ל

    איתי גדסי No Comments on רבה של בני ברק: הגאון הגדול משה יהודה לייב לנדא זצ"ל

    אבל כבד שורר בעולם התורה והחסידות, עם היוודע הבשורה המרה על פטירתו של הגאון הגדול רבי משה יהודה ליב לנדא זצ"ל והוא בן פד' שנים | במשך 32 שנים כיהן פאר כרבה של העיר בני ברק, מערכת הכשרות שתחת ידו נחשבת למהודרת ביותר בציבור החרדי | הותיר אחריו בנים וחתנים, רבנים ומשפיעי תורה וחסידות ההולכים בדרכו | הלוויה תצא הערב מנתניה ותיערך מחר בבני ברק

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל כבד בעולם התורה והחסידות: בלפני זמן קצר נפטר רבה של העיר בני ברק הגאון הגדול רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל והוא בן פד' שנים. בחודש שבט האחרון עבר הגאון הגדול אירוע מוחי קשה ממנו לא התאושש. השנה לראשונה בחייו לא השתתף בהילולא לכבוד אביו. כעבור זמן התגלה זיהום חמור בגופו שגרם לקריסת המערכות בגופו.

    הלוויה תצא הערב (מוצ"ש)  מבהמ"ד המרכזי אוהל נחמיה בקרית צאנז נתניה, בשעה 23:45 לכיוון בני ברק שם תערך ההלוויה מחר בבוקר (ראשון). מטעם המשפחה נמסר: הרב זצ"ל הורה בצוואתו; נשים לא משתתפות בלויה כלל.

    הגאון הגדול נולד בשכונת רמתיים בהוד השרון, לחיא מינא ואביו הגאון הגדול הרב יעקב לנדא ונקרא על שם שבו רב העיירה בקורניץ שברוסיה. כשנה לאחר לידתו התמנה אביו לכהן כרבה של המושבה בני ברק.

    בנעוריו למד בישיבות 'אור ישראל' בפתח תקווה, מספר שנים בישיבת פונביז' בבני ברק ובתומכי תמימים חב"ד בלוד. בשנת התשי"ח בא בברית הנישואין.

    כבר לאחר נישואיו התמנה לשמש כר"מ בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד שם כיהן במשך 23 שנה.

    במשך השנים היה יד ימינו של אביו הגדול ברבנות העיר בני ברק. בשנת התש"ם, ניהל את מחלקת הכשרות של העיר בני ברק.

    בתשמ"ו לאור צוואתו של אביו הגדול, כי בנו ימשיך את דרכו ויכהן פאר אחריו כרבה של העיר בני ברק, נבחר לשמש כרבה של העיר. כרב העיר לא הסכים לגבות כסף בעבור הכשרות אלה רק לצרכים המינימאליים. גם דיני תורה שערך סירב לקחת תשלום עבורם.

    שמו של הגאון הגדול יצא למרחוק על מומחיותו הרבה בענייני כשרות, מערכת הכשרות שתחת ידו, נחשבת ככשרות המהודרת ביותר בציבור החרדי.

    הותיר אחריו בנים ובני בנים יראי שמים ומרביצי תורה, הרב יצחק אייזיק לנדא מראשי ישיבת וקהילת חב"ד בצפת, הרב שניאור זלמן לנדא משפיע בישיבת תומכי תמימים רעננה, חתנו הרב יוסף יצחק בלינוב רב מרכז העיר בני ברק.

     



    0 תגובות