עשרות אלפי מפגינים בצעדות: חמאס נירתע וריסן את המפגינים

    קובי פינקלר No Comments on עשרות אלפי מפגינים בצעדות: חמאס נירתע וריסן את המפגינים

    בניגוד להבטחות לצעדת המיליון, בזמן השיא הגיעו רק 41 אלף מפגינים | חמאס שהבין את המסר הברור של ישראל, הסדרה או מערכה רחבה, פיזר כוח ריסון מיוחד בין ההמונים שריסן את המחבלים | בצה"ל ממשיכים לפרוס את הכוחות בשטח ואין עדיין חזרה לשיגרה | בצה"ל רוצים לראות ריסון גם בבלוני התבערה ובהטרדות הליליות

    ההתכנסות במחנות השיבה
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר האיום הגדול מצד חמאס להביא מיליון מתושבי הרצועה לגדר, במהלכם ישלהב החמאס את ההמונים לחדור לשטח ישראל, תוך ניסיונות לחטיפת חיילים, ברגע האחרון חמאס הפנים את האיום הישיר מצד ישראל. בצה"ל מסכמים את האירועים היום כהצלחה. אך עדיין לא משחררים את הכוחות הפרוסים בשטח, והערב יהיה צומת המבחן לאן הולכים. החמאס עד לעכשיו ריסן מאד את המפגינים שהוא הביא בעצמו.

    על פי נתוני הצבא בשעה זו, עדיין כ -5,000  איש במוקדי ההפגנות.

    דובר צהל  תא"ל מנליס אומר שהיו 41,000 אלף מפגינים בשעות השיא ב- 5 המוקדים הרגילים.  בפועל השתתפו מצד צה"ל, 8 גדודים בהגנה, תחת 2 חטיבות המרחביות ובפיקודם של אליעזר טולדנו והרצי הלוי. רוב המפגינים היו בתוך המאהלים וחלק הגיעו לגדר, הרבה פחות משישי.

    photo_2019-03-30_20-00-32

    ההצלחה  הסביר  הדובר, הייתה קשורה לכמה רבדים:

    1. האופן שבו צה״ל נערך לאירוע. כמות הכוחות, למידה, הפעלת אמצעי אל הרג, הרתעה והעברת מסרים ברורה לצד השני.

    2. הריסון שהופעל היום על ידי חמאס. ריסון שלא נראה בשנה האחרונה. מרסנים מאורגנים של הארגון לבושים בוסטים כתומים לזיהוי שחצצו בין המפגינים לגדר.

    למרות הכל הריסון לא הצליח ב-100% אבל הריסון שהיה היום, לא נראה כדוגמתו בשנה האחרונה. וזאת ההוכחה לכך, שחמאס שולט בגובה הלהבות. ההפגנות האלה הן שלו והוא קובע את עוצמתן. כל הזמן עדיין יש מספר מחבלים שמגיעים לגדר ואינם נשמעים לארגון. ישנם סרטונים בהם נראים מפגינים מרביצים לאנשי הריסון של חמאס. אך בפועךל ברוב המקרים הייתה שליטה על ההמונים.

    photo_2019-03-30_20-00-30

    3. אירועי השבוע – הפעולות והתקיפות של צה"ל הבהירו לחמאס את האופן שבו צה"ל רואה בחומרה את האירועים. מתחבר למוכנות שהייתה ועדיין נשמרת.

    4. ניהול מושכל של תהליכים (חלקם מדיניים), שלאו דווקא מתנהלים בצבא, הביאו לקו שהייתה כמות גדולה מאוד ואלימות נמוכה יחסית. (המצרים חלק מזה).

    כוחות הריסון בשילוב הדברים האחרים, אפשר לנו להיות מאופקים יותר ולנהל את ההפעלה בצורה מושכלת אומר הדובר.

    בצה"ל אומרים שהיה מספר נמוך מאוד של אירועים. 15 או 20 רימונים רובם לא עברו את הגדר. מנגד הכל שברירי מאוד. "יש חשיבות גדולה מאוד לאיך יראו הלילות. אין לנו כוונה לקבל לילות שהעוטף לא יכול לישון בהם. יש ציפייה שיהיה שינוי באיך שנראים הלילות ועניין הבלונים.

    בשלב הזה בצבא לא משחררים את כוחות ולא משנים את ההערכות. משמרים את מאמץ ההגנה כפי שהיו, מתוך ציפייה לראות את ההיתפחויות בשעות הקרובות אומר תא"ל מנליס.

    יום האדמה הוא לא הדבר היחידי, כל האפשרויות עדיין קיימות.

    photo_2019-03-30_14-34-17

    • כמה חציות היו? מעבר לילדים שחדרו הייתה נקודה אחת שחצו וחזרו מיד חזרה.

    • סימנו את יום האדמה כיום מפתח בשנה הזאת. היום הסתיים בהצלחה. צריך לראות איך המומנטום ממשיך. הרעיון של יחידות הבלבול הוא להפעיל לחץ. עכשיו נראה לאן זה מתפתח. אין כוונה לקבל המשך אלימות.

    הערב (מוצ"ש) זה צומת. לא יודעים להגיד על ההמשך. הכוונה להפוך את היום לשיטה ולא מקרה.

    photo_2019-03-30_13-30-39



    0 תגובות