לקראת קריסה: אלפים מפגינים ברצועה כנגד העוני והרעב

    שלמה ריזל No Comments on לקראת קריסה: אלפים מפגינים ברצועה כנגד העוני והרעב

    אלפי מפגינים יוצאים לרחובות ברצועה בכדי להתמרד כנגד שלטון חמאס, האחראי לביזבוז מליארדי דולרים על מנהרות ונשק, אך השאיר אותם ללא אוכל ועבודה | מחסום הפחד מתחיל להישבר, העזתים מנהלים קרבות רחוב, תוך קריאות להפלת חמאס | מחבלי חמאס יורים לכיוון המפגינים. 200 עצורים | השאלה הגדולה: כניעה לאבו-מאזן או לישראל | צפו בהפגנות

    הפגנות בעזה, בחמאס מנסים להפנות את האש אל אבו-מאזן צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרצועה לקראת קריסה פנימית: היום (שבת) אחר הצהריים, התחדשו ההפגנות הגדולות כנגד העוני והרעב השוררים ברצועה תחת שלטון חמאס. מדובר ביום השלישי להפגנות על פי דיווחים מהרצועה ההפגנות נערכות בחאן יונס, בשני מוקדים בעיר עזה וכן ובמחנה הפליטים אל בורייג' שבמרכז הרצועה. במחנה הפליטים ג'בליה, אירע מקרה טראגי וככל הנראה שיתדלק את המחאה, צעיר בן 32 הצית את עצמו לאות מחאה על המצב הכלכלי. מצבו לא ידוע.

    אזרחים רבים מצטרפים לגל המחאות הגדול שהולך ומתגבר כנגד שלטון הטרור, הרעב, ההזנחה, חוסר התעסוקה ואי התשתיות ברצועה, הביאו לגל המחאות שאין לאיש מה להפסיד. חמאס השקיע מליארדי דולרים שקיבל בכדי להתחמש במנהרות טרור ונשק טילים, במקום להשקיע בציבור העזתי. מפגינים קיללו את אנשי חמאס, "בני קופים וחזירים", קללה מהקוראן השמורה לאוייב ה..יהודי בדרך כלל. אנשים מצלטמים בפנים גלויות ומעלים לרשתות דברי ביקורת קשים כנגד הארגון.

    בחמאס מגיבים בצורה קשה להפגנות ומנסים לדכאות את המחאה באלימות, כ-200 בני אדם נעצרו היום ברצועה בידי כוחות הביטחון של חמאס. מחבלי חמאס פתחו באש חיה היום לעבר מפגינים. אך נראה כי המחאה הפעם לא הולכת לדעוך מהר. הקיצוץ האמריקאי בסיוע לאונר"א האיץ את הקריסה. והחנק הכלכלי מצד אבו-מאזן, מביא את הרצועה ככל הנראה לסוף עידן חמאס במתכונת הנוכחית.

    בנוסף, הפלגים הפלסטינים ברצועה מביעים תמיכה גלויה במרד האזרחים כנגד העוני והרעב ברצועה. הפלגים קוראים לחמאס להסיג את כוחות חמאס מהרחובות. בישיבה של כלל הפלגים, לא השתתפו הצד השני הכולל את חמאס וג'יהאד, הדבר מעיד על המתח הגדול ברצועה ועל שבירת מחסום הפחד מחמאס.

    בתום הישיבה, פורסמו הפלגים הודעת תמיכה במרד המפגינים, בהודעה גינו את השימוש בכוח ופגיעה בזכויות האדם. הפלגים אף קראו לחמאס להתנצל על כך ולהעניש את האחראים על השימוש באלימות. ההודעה הביעה תמיכה בדרישות המפגינים וקריאה לחמאס לבטל את המיסים ולהכניס פיקוח על המחירים.

     

     

    דובר חמא"ס סאמי אבו זהרי אמר תוך התעלמות מוחלטת ממה שקורה ברצועה: מדיניות אוסלו של חנק עזה וניצול סבלה, נכשלה בהשגת מטרותיה.

    עורך הדין פהמי שבאנה, בכיר לשעבר במודיעין הפלסטיני בגדה טען בראיון לביטאון חמאס "א-ריסאלה", כי מנגנוני הביטחון של הרש"פ מעודדים פיצוץ ברצועה והם משלמים כסף כדי להניע את האנשים להפגנות תוך ניצול המצב הכלכלי הקשה, "ברגע שיושג הסכם בין ישראל לחמאס הכל יסתיים" אמר שבאנה.

    חוסיין א-שייח', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, מצייץ היום כך: "אלה לא כוחות הכיבוש הישראלי. אלה הכנופיות של חמאס שמטילות אימים ומדכאות את הרעבים ברצועת עזה.

    בתו כך, המשלחת המצרית הבטיחה לחמאס לחדש השבוע את שיחות ההסדרה ברצועת עזה, כך מדווח הבוקר העיתון הלבנוני אל-אח'באר. על פי הדיווח, השיחות יעסקו בשיפור מצב החשמל בעזה, בהרחבת האזור המותר בדיג ובייצוא סחורות מעזה, נוסף על פרויקטים בינלאומיים ברצועה. עוד נאמר בדיווח, כי המשלחת המצרית היא שביקשה לדחות את הפגנות הגדר אתמול

     

    לחמאס נותרו שני ברירות, או כניעה לאבו-מאזן והעברת שליטה מוחלטת של הרצועה לידיו. הדבר יביא לחיסולו של ארגון חמאס. או הסכם עם ישראל בתיווך מצרים. בהסכם ינסה חמאס להשיג שיפור כלכלי לרצועה. כרגע הצדדים מנהלים מו"מ, ישראל תנצל את המצב העגום ברצועה ותדרוש את פירוז הרצועה מנשק, כולל פיקוח הדוק על הנעשה, ואולי ישראל אז עם ערבויות ביטחוניות מחמירות, תלך להסכם מול חמאס.

    צפו: חלופי אש בחאן יונס בעזה הערב.

    צילום: פלאש 90

    צפו: אנשי חמאס פושטים על בית עזתי ומאיימים באלימות על המשפחה.

    צילום: פלאש 90

    צפו: ההפגנות ממצלמה נסתרת בעזה.

    צילום: פלאש 90

    צפו: מחבלי חמאס יורים לכיוון האזרחים בעזה.

     

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות