לאחר התקיפות: אף צד אינו מעוניין בהסלמה, הערכות בצה"ל: הירי טעות

    קובי פינקלר No Comments on לאחר התקיפות: אף צד אינו מעוניין בהסלמה, הערכות בצה"ל: הירי טעות

    על פי מקורות פלסטינים: הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי | הערכות בצה"ל כי ירי הרקטות לגוש דן מקורו בטעות. הערכה אחרת אומרת, כי איראן נתנה את הפקודה למחבלים, במטרה להבעיר את השטח בכל מחיר | בצל המתיחות: מערכות כיפת ברזל נפרסו בכל הארץ | בחמאס שומרים על איפוק, ולא מעוניינים להיכנס לסבב לחימה

    ההפצצות בעזה צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי מקורות בעזה: לאחר 100 תקיפות חיל האוויר ברצועה כנגד יעדי טרור, הושגה הפסקת אש בין ישראל לחמאס, מי שעמדה בתווך הייתה מצרים. חברי המשלחת הביטחונית שמובילים את כל תהליך ההסדרה מול חמאס בחודשים האחרונים, החלו במאמצי הרגיעה מייד לאחר שיגור הרקטות לגוש דן, השיחות נמשכו במהלך הלילה והבוקר.

    בצה"ל גוברת הבוקר (יום ו') ההערכה כי שיגור שני הטילים לגוש דן אמש בידי מחבלי חמאס מקורו ככל הנראה בטעות. הרקע להערכה המדוברת והשנויה במחלוקת היא, כי הטילים נורו ב-21:07 בעוד אנשי חמאס מנהלים מגעים מתקדמים בשיחות על רגיעה בין חמאס לישראל. בתקופה האחרונה החל חמאס להוריד את גובה הלהבות מול ישראל.

    .

    הערכה שנייה אומרת, כי ככל הנראה בצל המתיחות בין איראן לישראל בסוריה, ועל רקע התגברות הסנקציות נגדה, לא מן הנמנע כי איראן הפעילה מחבלים הסרים למרותה, ופקדה עליהם לשגר את הטילים במטרה להבעיר את השטח.

    בהמשך לדיווח על אזעקת צבע אדום,  בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, זוהו ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ. לוחמי כיפת ברזל יירטו שלושה שיגורים.

    אמש סמוך לשעה 9 נורו שתי רקטות  מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. אחת מהרקות נפלה בשטח פתוח והשנייה התפוצה באוויר.

    .

    בצל המתיחות: מערכות הגנה נוספות של כיפת ברזל נפרסו ברחבי הארץ.

    בחמאס מגיבים על הפצצות ברצועה ושולחים מסר לישראל: חמאס הצהירה כי היא יודעת איך להתמודד עם ישראל וכי היא לא מתנערת ממחויבותה הלאומית והמוסרית להגן על העם הפלסטיני. חמאס מסרה כי היא בשום פנים ואופן לא תרשה שהזירה הפלסטינית והדם הפלסטיני יהיו כלי להשגת קולות ועל ישראל לקרוא מחדש את התמונה טוב מאוד.

    אבו מאזן גינה את "ההסלמה הישראלית המסוכנת" נגד עזה. בהודעה שפרסם, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי הוא שוחח עם גורמים שונים כדי להפסיק את ההסלמה, וקרא לחמאס לשוב להבנות הפיוס הפנים-פלסטיני.

    .



    0 תגובות