הנהלת הרכבת הגישה תלונה במשטרה: "הוועד חטף את הנוסעים"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הנהלת הרכבת הגישה תלונה במשטרה: "הוועד חטף את הנוסעים"

    ברכבת ישראל מברכים על הצעד הראשוני על הפסקת השביתה. אך מנגד מצביעים על מספר הוראות של הוועד לעובדים בענייני תחזוקת הרכבת, ואי יישומם ימשיך את השביתה ברכבת עקב בעיות בטיחות קשות. בהנהלת הרכבת לא מוכנים לשתוק על העוול האדיר שנגרם לנוסעים והגישו תביעה במשטרה

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות האחראית על השבתת הרכבות האגרסיבית ופגיעה קשה בציבור הנוסעים, הודיעה היום (שלישי) כי מתוך התחשבות בציבור הנוסעים השביתה תסתיים.  בהנהלת רכבת ישראל מברכים על ההחלטה להפסיק את השבתת רכבות הנוסעים, לאחר שלושה ימים, צעד שפגע בצורה קשה בכ-20 אלף נוסעים מידי יום, תוך ביטול 80 רכבות.

    הנהלת הרכבת רואה בחומרה רבה את הפסקת תנועת הרכבות בארץ, תוך שימוש ברשת החירום הרכבתית ו'חטיפת' עשרות אלפי נוסעים בעת נסיעתם. הנהלת הרכבת לא תעבור על כך לסדר היום, והגישה תלונה במשטרה כנגד נציגי הוועד. מדובר בשימוש לרעה במשרה, הפרת אמונים והפרעה לעובד ציבור.

    הפסקת השביתה במגזר הנוסעים והמטענים היא התחלה נאותה ליישוב עוד מספר רב של צעדים ארגוניים, שבפועל מסרסים את הרכבת ופוגעים בה אנושות. תפעולית ותקציבית.

    ברכבת ישראל מצביעים על וועד העובדים שהכריז על 30 הוראות ארגוניות שונות.

    עיקרן:
    איסור הוצאת כלים הנדסיים וביצוע סגירות מקטעי מסילה לצורך עבודות תשתית חיוניות לצורכי בטיחות. מבצע התשתית המתוכנן ליום חמישי באיזור נתב"ג – בוטל בגין כך.
    זאת לאחר שמבצע אחר, בתחנת יבנה מזרח, בוטל אף הוא בשבוע שעבר.

    וועד העובדים מפעיל מגוון אמצעים על מנת לפגוע בשירות הניתן לנוסעים:

    ביטולים חוזרים של ניסויי רכבות במנהרות גילון– רכבת ישראל מנסה מזה חודש לבצע ניסויים במנהרת הגילון, אשר במידה ויצליחו, יאפשרו להעביר רכבות מסוג סימנס (כחולות) לקו לכרמיאל, והפניית רכבות דו קומתיות (אדומות) חזרה לקווי הצפון, ובכך להחזיר את השירות המלא ליישובי הצפון, כבר בשבועות הקרובים. וועד העובדים מסכל מזה שבועיים את הניסוי, תוך פגיעה חוזרת בנוסעים תושבי הצפון.

    הפסקת ליווי טכנאים לרכבות – צעד שעלול להגדיל את מספר התקלות, וכבר היום מביא להתארכות הטיפול בתקלות שמתגלות.

    הפסקת שינוע צי נייד ובכלל זה קטרים חשמליים ממרכזי התחזוקה בצפון בחזרה לקו המהיר – המשמעות: כל תקלה בקו ירושלים-נתב"ג עלולה לגרור ביטולי רכבות עד להודעה חדשה.

    חלפים לרכבות התקועים במחסני הנמלים – לפי שעה, וועד העובדים מסרב לשחרר חלקי חילוף הנדרשים למרכזי התחזוקה של רכבת ישראל. צעד אשר עלול להחריף את מצוקת הקרונות והקטרים שכבר קיימת.

    השבתת העובדים האחראיים על סידורי עבודה – באופן המקשה מידי יום על מציאת אנשי צוות להפעלת רכבות הנוסעים והמטען

    מהנהלת הרכבת נמסר: הנהלת הרכבת קוראת לנציגי העובדים לחדול מהעיצומים הגלויים והסמויים, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה האנושה בשירות לנוסעים.

    כזכור כל השביתה ברכבת החלה, לאחר שבהנהלת הרכבת דרשו מציבור העובדים להגדיל את המשמרת מ-4 שעות עבודה ל-6 שעות עבודה. הוועד סירב לקבל את התנאים ופתח בשביתה אגרסיבית שפוגעת במאות אלפי משתמשי הרכבת.

    היום התייחס מספר 4 בכחול לבן גבי אשכנזי, למדיניות הבוטה של ההסתדרות והפחד כי מדיניות זו תיושם על ידי יו"ר ההסתדרות ומועמד כחול לבן אבי ניסנקורן. במענה לשאלה, אמר אשכנזי כי כחול לבן לא תאמץ אץ התפיסה של ההסתדרות והיא לא תהיה מיושמת במפלגת כחול לבן. אני מודע לבעייתיות של העניין אמר אשכנזי.



    1 תגובות

    מיין תגובות