- רדיו קול חי - -

בנט מאשים: "חיילי גולני נשלחו למות בסג'עייה בגלל תכתיב משפטי"

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, התייחס היום (שלישי) לאמירותיו כנגד הפרקליט הצבאי הראשי ושלטון בג"ץ, "שאני אהיה שר הביטחון חייל לא יצטרך עו"ד". בנט ממשיך ותוקף בחריפות ואומר כי במהלך מבצע 'צוק איתן' ידעו בצה"ל שיש מחבלים בסג'עייה ובכל זאת שלחו את חיילי גולני בפנים, ורק לאחר שהרגו את החיילים הרס חיל האוויר את הבתים, ובנט תוהה מה היה קורה אם דקה לפני בתי המחבלים היו נמחקים? בג"ץפוגע בביטחון ישראל קובע בנט בשיחה עם העיתונאי סמי פרץ בועידת הדורות הבאים של עיתון דה מרקר.

על אמירתו ביחס לפצ״ר וסינואר וסוגיית גירוש המחבלים: "אני ממש לא מתנצל על זה. חייל בשדה הקרב לא יכול להתייעץ עם עורך דין. בג"צ הרס לגמרי את גירוש המחבלים של יצחק רבין, רבין אמר "לי בג"צ ובלי בצלם", לא נפתלי בנט".

המערכת המשפטית כובלת את ידי החיילים: "הם דפקו את הכל וגרמו למחבלים להפוך לגיבורים. מערכת המשפט כובלת את ידי לוחמי צה״ל. ככל שזה תלוי בי, כשאני אהיה שר הביטחון, חייל לא יצטרך להסתובב עם עורך דין. חייל יוכל להיאבק בחמאס ולנצח את החמאס. זה בליבי".

בסג'עייה שלחנו את חיילי גולני למות בגלל משפטיזציה: "בצוק איתן, בסג׳עייה, התנהלנו לפי תכתיבים משפטיים. שלחנו את חיילי גולני לתוך סג׳עייה, ידענו שיש שם מחבלים אבל לא טיפלנו בבתים האלה. הם הרגו את החיילים ודקה אחר כך הרסנו את הבתים. מה היה קורה אם היינו עושה את זה דקה לפני? אני קובע בצורה ברורה – עודף המשפטיזציה פוגעת בביטחון ישראל, מסכנת את חיילי צה"ל ואנחנו נשחרר את חיילי צה״ל מהכבלים האלה שבולמים אותם מלנצח את האויב".

שיגור הבלונים: "בשנה האחרונה חמאס משגר לעברנו בלונים. בימים אלה שוגר בלון שיש עליו רימון יד שיכול להרוג ילד בישובינו, ואז מתחילים לספר שזה ילדים או נערים. אותו "ילד" שיגר כלי רצח כדי להרוג את אזרחי ישראל, ומי שעושה את זה – דמו בראשו. הוא מחבל. זה לא ילד".

שופטי בג"ץ לא נושאים באחריות: "אנחנו צריכים להכריע את חמאס, ולרסן את בג"צ. בג"צ תחת רוחו של אהרון ברק חושב שכל החיים שלנו שפיטים ואפשר לדון על הכל. מתערבים השכם וערב בהחלטות ממשלה כשהם לא נושאים באחריות. שופטי בג"ץ – תשפטו, תנו לממשלה למשול ותנו לצה"ל לנצח".

על הבחירות: "מי שרוצה שאיילת שקד תמשיך עוד 4 שנים במהפכה השיפוטית שלה זה רק דרך הימין החדש. זה לא משנה כמה מפלגה כזו או אחרת תקבל. אנחנו חותרים לעשות מהפכה בביטחון אל מול חמאס ולהמשיך את המהפכה מול בג"צ ומערכת המשפט. מי שמאמין במה שעשינו, ורוצה אותי מול חמאס ואת שקד מול מערכת המשפט, צריך לתת לנו מנדטים.

על בוגי יעלון ובני גנץ: "ישבתי בקבינט עם גנץ ובוגי. ראיתי את 117 שנות הניסיון מתרסקות אל מול שכל ישר שאומר שיש 30 מנהרות טרור מוכנות".

על ניסנקורן: "מחביאים את ניסנקורן, המיועד להיות שר האוצר. הביאו אותו כאיש הכלכלי הבכיר, עם עמדות סוציאליסטיות. השתגעתם? למה הביאו אותו, כדי להסתיר?".