כחלון: "הנפקת ישראכרט – חזרת הכח לאזרחים"

    איתי גדסי 2 Comment on כחלון: "הנפקת ישראכרט – חזרת הכח לאזרחים"

    השר כחלון מתייחס להנפקת ישראכרט: "הבטחנו וקיימנו תחרות במערכת הבנקאית; היום הוא ציון דרך בכלכלת ישראל שבו הכח עובר אחרי עשרות שנים לצרכנים"

    כחלון
    8:52
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ דנון: עלינו להתחשב אך ורק באינטרס הישראלי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודש הבא ייכנס לתוקף מאגר נתוני האשראי שיספק מידע לכל חברות האשראי והבנק אודות מצבם הפיננסי מבחינת החזרי ההלוואות של הלקוחות. שר האוצר משה כחלון אומר: "מדובר באחד הצעדים המשמעותיים בכלכלת ישראל בשנים האחרונות. זהו עוד צעד ענק בהגדלת התחרות בבנקאות. במשך שנים רק דיברו על תחרות בבנקים, אך פחדו לגעת בזה. אנחנו עשינו את זה. אנחנו תעודת הביטוח של הציבור בישראל. בחודש הבא ייצא לדרך מאגר נתוני האשראי שיאפשר לכל צרכן לעבור בין בנק לבנק בקלות, אין תזמון טוב יותר ללידתו של שחקן חדש. "אין לי ספק שנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון יפעל לקידום התחרות ויסייע להפיכתן של החברות המופרדות לבנקים חדשים באם אלו ירצו בכך".

    את הדברים אמר כחלון בהתייחסו להנפקת ישראכרט. על ההנפקה וההפרדה מבנק פועלים, אמר: "הפרדת כרטיסי האשראי הוא אחד האירועים המכוננים בכלכלת ישראל בשנים האחרונות. זהו שלב ראשון וחשוב בפתיחת שוק הבנקאות לתחרות. המרוויחים העיקריים יהיו העסקים הקטנים והבינוניים, יחד עם כל ציבור הצרכנים".

    שר האוצר התייחס לעובדה שחצי מהמניות יינפקו לציבור: "העברת השליטה על כרטיסי האשראי מהבנק לציבור היא לא פחות ממהפכה. שליטה ציבורית תאפשר תחרות אמיתית ופתוחה ומשנה למעשה את כללי המשחק בשוק הבנקאות וכרטיסי האשראי בישראל. העובדה שישראכרט תהפוך לציבורית תאפשר לאזרחים ליהנות מפירות התחרות. נמשיך להיות תעודת הביטוח של הציבור בישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מספיק לדחוף את כחלון.אף אחד לא רוצה אותו