בלעדי • לראשונה בצה"ל: מערך הדוברות עובר לנוהל שבת מפורט

    קובי פינקלר No Comments on בלעדי • לראשונה בצה"ל: מערך הדוברות עובר לנוהל שבת מפורט

    בלעדי: לראשונה בתולדות הצבא מוציא מערך דובר צה"ל יחד עם רבנים מהרבנות הצבאית, מסמך מפורט בנוגע לעבודה בשבת | ממסמך שהגיע לידינו, מפרט דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס את ההנחיות החדשות והמחמירות עם שמירת השבת | בפעם הראשונה יותקנו במערכת דובר צה"ל "התקני שבת", תתוקנה דלתות שבת, חודדו הנהלים של טלטול, ובוטל הצורך לתמלל כתבות ששודרו בליל שבת בערוצים השונים | כל הפרטים

    מערך דוברות צה"ל בשטח צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעם הראשונה בתולדות צה"ל, מוציאים רבנים מיחידת הרבנות הצבאית יחד עם מערך דוברות הצבא, מסמך מפורט המסביר לפרטי פרטים את נהלי עבודת דובר צה"ל בשבת.

    עד היום נהגו המערך הדוברות לעבוד כמעט כמו ביום חול, ללא כללים מיוחדים. דבר שגרם לחילולי שבת מיותרים שלא תמיד נצרכים לצבא.

    במסמך שהגיע לידינו, מפרט דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס את ההנחיות החדשות והמחמירות עם שמירת השבת. בפעם הראשונה יותקנו במערכת דובר צה"ל "התקני שבת", תתוקנה דלתות שבת, חודדו הנהלים של טלטול, ובוטל הצורך לתמלל כתבות ששודרו בליל שבת בערוצים השונים.

    .

     דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס | צילום: פלאש 90

    כמו כן, יותקנו עכבר ומקלדת שבת לצורך מבצעי.

    כמות חילולי השבת במערך הולכת להשתנות הצורה דרמטית על חיילי המערך הוטלו הוראות ברורות לצימצום חילולי השבת למינימום, טיפול בפניות במהלך השבת, אם אינם צורך מבצעי ידחו לאחרי השבת. הטענת פלאפונים למשרתים במערך תיעשה לפני השבת. אין להקפיץ חיילים לבסיס רק לצורך מבצעי בהול.

    בפתח דבריו פונה הדובר לכל אחד מאנשי החטיבה וכותב: "מסמך זה הוא פרי עבודה וחשיבה שלקציני המערך ואנשי הרבנות הצבאית, אני רואה חשיבות רבה בגיבושו וביישומו כביטוי המאפשר לכלל חלקי החברה בישראל לשרת במערך דובר צה"ל".

    הרצון למענה בזמן מול שמירת השבת עולה במכתבו של דובר צה"ל, "השנים שעברו מאז החל התהליך העיסוק בסוגייא זו מצביעות על מורכבות הסוגיות שנידונו בו והרצון לשלב בין הצורך לספק מענה תקשורתי 24/7 וזאת לאור מאפייני הפעולה בתקשורת הישראלית והבינ"ל ובין הרצון לאפשר למשרתי המערך על פי כללי הצבא", מנליס מסיים את מכתבו וכותב: "אני סמוך ובטוח שסט הכללים שכתוב כאן יאפשר זאת".

    מסמך שמירת השבת כפי שמופיע  בהוראות הפיקוד העליון קובעות עובדות ברורות.

    11 22 33 44

     

     

     

     

     



    0 תגובות