בל"ד נפסלה מלהתמודד בכנסת: נתניהו: "תומכי טרור לא יהיו בכנסת"

    איתי גדסי No Comments on בל"ד נפסלה מלהתמודד בכנסת: נתניהו: "תומכי טרור לא יהיו בכנסת"

    חברי ועדת הבחירות החליטו לפסול את מפלגת בל"ד מלהתמודד בכנסת ה-21. גם המועמד עופר כסיף מרע"מ תע"ל נפסל מלהתמודד, כסיף איש שמאל רדיקאלי, השווה את חוקי ממשלת נתניהו לחוקי גרמניה הנאצית

    חברי מפלגת בל"ד צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את רשימת בל"ד להתמודדות לכנסת. 17 הצביעו בעד הפסילה מול 10 שהצביעו נגד. 10 נמנעו ולא השתתפו בהצבעה. כמו במקרה של עופר כסיף, גם בהצבעה הזו הצטרפו נציגי מפלגת כחול לבן למפלגות הימין בעד פסילת המפלגה.

    כמו כן, ועדת הבחירות המרכזית הצביעה לא לפסול את רשימת חד"ש-תע"ל של אחמד טיבי ואיימן עודה, אבל כן לפסול את מועמד הרשימה עופר כסיף איש שמאל רדיקאלי שהשווה את חוקי הממשלה לחוקי הממשלה הנאצית. חברי המפלגות הערביות יעתרו לבג"ץ כנגד ההחלטה. בכנסת ה-18 בג"ץ הכשיר את בל"ד לאחר פסילתה.

    .

    איש השמאל הרדיקלי כסיף, מול בן גביר בועדה | פלאש 90

    ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו הגיב לפסילה: אושרה הצעת הליכוד לפסול את בל"ד מריצה לכנסת. מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל.

    מפלגת בל"ד – ברית לאומית דמוקרטית. התנועה הוקמה על ידי מרגל החיזבאללה עזמי בשארה בשנת 95. לאחר מלחמת לבנון השנייה לאחר שנחשד בריגול לחיזבאללה נמלט בשארה לירדן ומשם ללבנון. בכנסת ה-18 ועדת הכנסת פסלה את השתתפותם אך בג"ץ הכשיר אותם שוב.

    ב-2010 השתתפה חברת הכנסת חנין זועבי במשט ארגון הטרור הטורקי לעזה על ספינת המרמרה. בצילומים נראתה זועבי לצד חברי הארגון החמושים בנשק חם. שר הפנים אלי ישי קרא לשלול את אזרחותה.

     

    ב-2014 שלושה חכי"ם מבל"ד נפגשו בקטאר עם המרגל עזמי בשארה.

    עוד ב-2014 ח"כ סעיד נאפע ריצה שנת מאסר בגלל מגע עם סוכן זר. בגלל נסיעתו לסוריה וללבנון ב-2007.

    ב-2016 נפגשו חברי הכנסת של המפלגה עם אימהות של מחבלים שרצחו יהודיים. במהלך מפגש האזכרה, עמדו החכי"ם דקת דומייה לזכר המחבלים.

    ב-2016 גינו בל"ד את הכרזת המדינות הערביות במפרץ אץ חיזבאללה כארגון טרור.

    במרץ 2017 נתפס ח"כ באסל גטאס בעת שהוא מעביר טלפונים סלולאריים למחבלים לכלא.

     



    0 תגובות