- רדיו קול חי - -

אחרי שבעה סינגלים הוא מכריז: 'אני יהודי' • צפו

ימים של שסע, באוויר: בתקופה של בחירות יש לנו אתגר גדול – להתגבש, להתחבר למרות חילוקי הדעות, לשמור על אחדות העם. מילים שאולי נשמעות גבוהות אבל בלעדיהן אנחנו רסיסי חברה. לכן משחרר הזמר והיוצר מאיר גרין, שיר חדש מלווה בקליפ תחת המסר "כי אני יהודי".

מאחורי גרין רזומה מכובד, כשבדרך לאלבום הבכורה הוא שחרר כבר שבעה שירים וקליפים, הוא מופיע עם חומרי האלבום וגם.. מריץ בין לבין מופע משותף עם הרב חיים הורביץ.

את הלהיט הנוכחי כתב יחד עם שרון אבילחק, בעקבות ענני הסערה המתקדרים בין חלקי העם. במילות השיר מנסה גרין להשפיע ולמגר תופעות מחלוקת ואי הסכמות, בתוך המגזר הדתי והחרדי. למרות חילוקי הדעות, הוא מבקש להזכיר שכולנו יהודים וחשוב שנקבל אחד את השני על אף ולמרות השוני. הקליפ הלא שגרתי שלו מתחיל בכלל בהפגנה. "רציתי להראות שיש גם מחלוקות פנים מגזריות, שגם בתוכנו קיימים הבדלים, ולעיתים נראות המון שכבות של חוסר הסכמה. אני חושב שלפני שרצים לעשות שלום עם אנשים מבחוץ, חילונים למשל, חשוב לי להגיד "יש צורך לגשר על פערים בתוכנו ולפשר בין אחד לשני, גם אם יש לנו מנהגים אחרים".

בין הניצבים והשחקנים בקליפ תוכלו לראות מחד את איש רדיו 'קול חי' דוד קליגר, בתווך אמן הקלידים דוידי נחשון ומאידך את המנטליסט מני הולדר ואחרים – מייצגים את כל גווני הקשת של המגזר, כשבסוף, הם הופכים מיריבים עם חילוקי דעות ליהודים מאוחדים. "מוזיקה, היא דרך נפלאה ואולי היחידה, בה אני יכול להשפיע בעניין" מסכם מאיר גרין את המקום ממנו נוצר השיר.

מילים: מאיר גרין, שרון אבילחק ואודי דויד | לחן ועיבוד מוסיקלי: שרון אבילחק ואודי דויד | בימוי קליפ: אייל ציון | צילום סטילס: משה ביטון

מילים:
רק בנו בחר לעם סגולה מכל העמים,
בכל אחד ואחד מאיתנו בוערת אמונה מבפנים ,
לאן שלא אלך זה מלווה אותי ביום ובלילה,
ואהבת ישראל תנצח אהבה שלא די לה

כי אני יהודי כולם אחים שלי פה
וכשאני לעצמי אנל'א מוצא ת'אור
כל מה שיביאו לי כל מה שיגידו לי כלום לא יעזור
כי אני יהודי, רק איתכם אני רוצה, רק איתכם אני מוצא, אור.

זה זמן גאולה נצעק בתפילה קדימה אחים,
שיום יבוא יבוא וכל אחד מאיתנו יגלה את האור מבפנים,
אז בא לכאן אחי כן רק תלך איתי ונעלה עד למעלה,
אהבת ישראל תנצח אהבה שלא די לה

כי אני יהודי כולם אחים שלי פה,
וכשאני לעצמי אנל'א מוצא ת'אור,
כל מה שיביאו לי כל מה שיגידו לי כלום לא יעזור,
כי אני יהודי רק איתכם אני רוצה רק איתכם אני מוצא אור.