היועמ"ש הסתייג מסרטון 'עוצמה יהודית' אך דחה את העתירה

    איתי גדסי 2 Comment on היועמ"ש הסתייג מסרטון 'עוצמה יהודית' אך דחה את העתירה

    בתשובתו לעתירה לפסילת קמפיין 'עוצמה יהודית' בה בוקרו הפרקליטים הצבאיים הכובלים כביכול את ידי החיילים מלהשיב אש. היועמ"ש אביחי מנדלבליט דחה את העתירה מכיוון שאי אפשר להתרשם מהצפייה כי החיילים מזוהים עם עוצמה יהודית אלה להפך. לסיום העיר היועמ"ש כי יש לציין כי המציגים בסרטון אינם חיילים

    מנדלבליט צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש היום (שני) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 את עמדתו בנושא עתירה לצו מניעה כנגד סרטון תעמולה שהפיצה מפלגת עוצמה לישראל, אשר לטענת העותרים מהווה תעמולה אסורה ומעשה פלילי של הסתה לאלימות ולגזענות.

    בפתח העמדה צוין, כי היועמ"ש ופרקליט המדינה מסתייגים בחריפות מתוכנו של הסרטון, אשר מציג את מערכת המשפט הצבאית כאילו זו כובלת כביכול את ידי החיילים במסגרת פעילות מבצעית ונוכח סכנת חיים. הדברים אינם נכונים ורחוקים מן האמת, אולם זו אינה השאלה העומדת על הפרק במסגרת העתירה.

    לעמדת היועמ"ש, דין העתירה להידחות, שכן הסרטון אינו מפר את סעיף 2ב לחוק דרכי תעמולה, כיוון שאין חשש כי מצפייה בסרטון עלול להיווצר הרושם כי צה"ל וחייליו מזוהים עם מפלגת עוצמה לישראל המתמודדת בבחירות לכנסת ה-21, אלא להיפך. הסרטון מביע הסתייגות מדרך פעולתו של הצבא.

    באשר לטענה להסתה לגזענות, בעמדה צוין כי הסעד המבוקש אינו נמנה על סמכויותיו של יו"ר הוועדה מכוח החוק. היועמ"ש מוסיף, כי מבחינה ראשונית של הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה עולה, כי ככל שהייתה מוגשת תלונה, הרי שעל פני הדברים לא הייתה קיימת הצדקה לפתוח בחקירה בנסיבותיו של פרסום זה.

    לבסוף, היועמ"ש סבור כי יש מקום להבהיר כי הדמויות המופיעות במדים בסרטון אינן חיילים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חרפה שצריך להתנצל על התורה והיהדות!
      עוצמה יהודית בכנסת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 1

      מה הקשר שזה לא חייל? ככה צריך להיות! מגיע מחבל, סכין ביד= יורים!!!(מה הוא חותך סלט באמצע הרחוב??)
      כל הכבוד לעצמה יהודית, רוצים לשמור על עם ישראל.