מערכת אמריקנית כנגד טילים באליסטיים נפרשה בדרום הארץ • כל הפרטים

    קובי פינקלר No Comments on מערכת אמריקנית כנגד טילים באליסטיים נפרשה בדרום הארץ • כל הפרטים

    מוקדם יותר היום נפרסו בדרום הארץ מערכות אמריקאיות כנגד טילים באליסטיים | דובר צה"ל: "תרגיל מקיף אל מול המקבילים האמריקניים ושניהם מתרגלים פריסת מערכות בפועל; התרגיל הוא תרגיל הגנה בלבד ללא משהו קונקרטי"

    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעות האחרונות נפרסו בדרום הארץ מערכות כנגד טילים באליסטיים של פיקוד אירופה של הצבא האמריקני כולל 200 חיילים אמריקנים, כחלק מתרגיל רחב היקף שיימשך לאורך זמן.

    בשעות הקרובות המערכת תתפרס בדרום הארץ כחלק מהתרגיל האמריקני ישראלי, תרגיל שתוכנן בעת האחרונה.

    דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אומר "מטרת התרגיל היא לתרגל את שיתוף הפעולה בין הצבאות והיא מלווה בתרגול נוהל קרב. זהו תרגיל מקיף אל מול המקבילים האמריקניים ושניהם מתרגלים פריסת מערכות בפועל ולא רק מול מחשבים. התרגיל הוא תרגיל הגנה בלבד ללא משהו קונקרטי", מדגיש דובר צה"ל.

    הפיקוד האירופאי של צבא ארה"ב (EUCOM) מקיים בימים אלה פריסה תרגילית של מערכת הגנה מפני טילים (THAAD) בישראל, כחלק ממימוש התפיסה המבצעית המשותפת.

    מטרת הפריסה היא תרגול יכולת הפריסה המהירה של מערכות מורכבות ברחבי העולם לצד חיזוק היכולות ושיתוף הפעולה עם מערכות ההגנה האוויריות בחיל האוויר של צה"ל. פריסת מערכת ההגנה האמריקנית בישראל מבטאת את מחויבותה של ארה"ב לביטחונה ולהגנתה של ישראל ומתרחשת זמן קצר לאחר סיומו של תרגיל משותף "ג'וניפר פלקון".

    צה"ל פועל בשיתוף פעולה עם הכוחות האמריקנים במטרה להעצים את התיאום ההדדי ואת היכולות המבצעיות להגנת שמי ישראל, ורואה בפריסה האמריקנית הזדמנות לתרגל את שילובן של מערכות הגנה אמריקניות מתקדמות במערך ההגנה האווירית.

    מטוס ארהב תרגיל צהל 03

    מערכת ה-THAAD מתווספת אל יכולות ההגנה האוויריות של חיל האוויר הצה"ליות הקיימות כנגד טילים בליסטיים ארוכי-טווח, ונחשבת לאחת המערכות המתקדמות מסוגה בעולם. צה"ל ערוך ומוכן להגן על שמי ועורף המדינה מפני מגוון איומים קרובים ורחוקים ומברך על קיומו של התרגיל. מדובר בפריסה הגנתית, שאינה קשורה לאירוע ספציפי.

    יצוין כי מערכת THAAD – Terminal High Altitude Area Defense – הגנה מרחבית בגובה רב. מדובר במערכת ניידת, שניתן לפרוס במהירות בכל העולם ושמטרתה יירוט טילים בליסטיים.

    היכולות הספציפיות של המערכת תלויות במשתנים כמו מיקום, טווח, ומאפייני האיום. למערכת יכולות אנדו-אטמוספריות (בתוך האטמוספירה) וגם יכולות אקסו-אטמוספריות (מחוצה לה). ה-THAAD משתמש באנרגיה קינטית כדי ליירט טילים.

    המערכת מכוונת לעבר חלקים שונים בנתיב הטיל של האויב, וכן לאיומים אחרים.

    מטוס ארהב תרגיל צהל מטוס ארהב תרגיל צהל 09מטוס ארהב תרגיל צהל 05 מטוס ארהב תרגיל צהל 04 מטוס ארהב תרגיל צהל 01 מטוס ארהב תרגיל צהל 02



    0 תגובות