כמה טוב שבאת \\ חני וינרוט

    היום אני מבינה שמספיקים הרבה יותר במנוחה
    חני וינרוט No Comments on כמה טוב שבאת \\ חני וינרוט

    התבלין, הלב והמציאות שחייבת התבוננות | פינה שבועית מתוך הספר "שבת שלום חני"

    היום אני מבינה שמספיקים הרבה יותר במנוחה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת השבוע פרשת ויקהל. עם ישראל בונים את המשכן בהתאם להוראות ומצטווים על מצוות השבת. השבת, הווו השבת… כמה אפשר לדבר על השבת…

    וכך מסופר במדרש: רבי עשה סעודה לקיסר הרומאי אַנְטונִינוס, בשבת. הביא לפניו רבי תבשילים קרים, אכל מהם אנטונינוס וערבו לו. לאחר זמן מה הזמין רבי שוב את אנטונינוס, הפעם ביום חול, והגיש לו תבשילים חמים. אמר אנטונינוס: "אותם התבשילים הקרים ערבו לי יותר מאלה".

    אמר לו רבי: "תבלין אחד הם חסרים". אמר לו אנטונינוס: "וכי יש אוצר המלך חסר כלום?! אדאג שיביאו לך את התבלין החסר!" אמר לו רבי: "שבת הם חסרים – יש לך שבת?!" [על פי בראשית רבה, פרשה י"א].

    וזה כל כך נכון!!! אם לומר את האמת, פעם, כשהייתי צעירה וטיפשה, לא אהבתי את השבת, הרגשתי שהיא עוצרת אותי, שהיא כופה עליי מנוחה, רציתי לרוץ קדימה, להספיק. היום אני מבינה שמספיקים הרבה יותר במנוחה. כאשר אני נוכחת ברגע הזה, אני בונה בתוכי עולמות פנימיים רחבים ועמוקים.

    בעולם המציאותי יכולים לקרות דברים טובים ורעים, נסיעות, בדיקות, מחלות אבל בעולם הפנימי מתרחשת מציאות אחרת שהיא הגִזרה האמיתית, שם יש תשוקות, מאוויים, חלומות, רצונות, תפילות, כיסופים, געגועים, אהבות ושם בונים עולם במנוחה, בפניות, בתשומת לב.

    שבת זה זמן לשים את הלב, לעצור את המציאות החיצונית המבלבלת ולתת למציאות הפנימית לצוף ולהתקיים.

    שתהיה שבת מבורכת בכל טוב,
    חני

    רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן.



    0 תגובות