שיח פרקליטים בכירים: "ראש הממשלה לא צריך להשעות את עצמו"

    איתי גדסי 1 Comment on שיח פרקליטים בכירים: "ראש הממשלה לא צריך להשעות את עצמו"

    עו"ד אילן בומבך טוען כי אסור שאיש אחד יפיל את הממשלה: "אי אפשר שהיועץ המשפטי לממשלה יפיל את הממשלה; ראש ממשלה לא צריך לפרוש עד לפסק דין סופי" | עו"ד אורי קינן טוען: "הסיכוי לבטל את כתב האישום – אפסי"

    בומבך צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד אילן בומבך, מומחה למשפט מנהלי ולעבירות צווארון לבן, אומר בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות של הפרת אמונים ושוחד, כי "כשיש כתב אישום לא קורה כלום, אבל כשיש פסק דין סופי שיש עמו קלון רק אז ראש הממשלה צריך להפסיק את כהונתו. זה סעיף 18 ד לחוק יסוד הממשלה ורק כך צריך לנהוג".

    בומבך טוען כי "כל מי שטוען שצריך להחיל פסקת דרעי ופנחסי על המקרה הזה, שוגה כי המצב שונה בין שרים לראש ממשלה. אי אפשר להשליך פסק דין בנוגע לשרים על ראש ממשלה. לא יכול להיות שאדם יחיד, היועץ המשפטי לממשלה, יפיל את הממשלה".

    עו"ד אורי קינן, פרקליט בכיר, היה נשמע קצת אחרת. לדבריו: "הסיכוי להפוך החלטה של הגשת כתב אישום בכפוך לשימוע, היא כמעט אפסית. אני לא זוכר מקרה של תיק ציבורי בסדר גודל כזה, והיו כמה כאלה, שבהם ניתנה הודעה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע והיה שינוי בהחלטה להגיש כתב אישום". את הדברים אמרו במהלך משרד בחברת "החדשות".



    1 תגובות

    מיין תגובות