נתניהו שובר גלים \\ יוסי גולדשטיין

    יוסי גולדשטיין 1 Comment on נתניהו שובר גלים \\ יוסי גולדשטיין

    הבחירות מתקרבות והעמדות מתחילות לעבור חידוד ממושך | על האיחוד, האגו והמטרות "הנעלות"

    צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    16:02
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוף השבוע האחרון היה מסעיר ללא ספק, הבלתי יאומן קרה. מלחמות האגו נדמו לפי שעה והתחברו למטרה גבוהה יותר ודורסנית לא פחות – להחליף את ביבי. ההתרגשות הייתה מיותרת… צריך לזכור הפעם האחרונה שהשמאל כבש את השלטון היה לפני כשני עשורים ב- 99' עם אהוד ברק.

    כשאולמרט נבחר זו הייתה הפעם הראשונה שמפלגת מרכז נבחרה להנהיג את המדינה וזה קרה בצל הפיצול של הימין הרך – הממלכתי בליכוד שנהה אחר שרון, ואולמרט המשיך את מורשתו.

    הקואליציות בישראל מבוססות על גושים. מפלגה אחת מובילה או שתי מפלגות בסדר גודל דומה, שמתאגדות לממשלת אחדות. המרכז – שמאל בדרכו החוזרת ונשנית ל'מהפך' מתחיל במינוס, הערבים כתמיד אינם מצטרפים לקואליציה מקסימום לגוש חוסם. במשוואה נותרנו עם המרכז שלא יכול לפנות לליכוד שהוא חפץ להדיחו, מה נשאר? המפלגות החרדיות שלא יצטרפו ללפיד.

    הקרב הוא על דעת הקהל, המרכז בקו שלו מכוון ליצור תודעה שכללי המשחק הם: איזו מפלגה גדולה יותר ולא מי מוביל בגושים.

    נתניהו משמש כשובר גלים, קיר ברזל שחוצץ מבעד לגלי השמאל – מרכז שמדמים לשטוף את הזירה, הליכוד בראשותו מהווה בסקרים ה"מוביל" של גוש הימין כ – 30 מנדטים ומעלה. הליכוד שואב לתוכו את הקול של הימין החילוני, מסורתי, דתי, רוסי ובשוליים אף חרדים ולצד הליכוד מימין יש לו גוש דתי בן כ – 25 מנדטים (כולל בנט).

    הקרב הוא על הימין מרכז להיכן הוא שייך לשמאל או לימין? מטרת נתניהו לרסק את המפלגות הללו ולשאוב מהם את הקולות לפני הבחירות באמצעות שיח מדיני בטחוני – שטחים בעד ונגד או לסנדל אותם אם יעברו את אחוז החסימה לאחר הבחירות, שיישארו מחויבים לגוש הימין.

    ככל שיתקרבו הבחירות, הליכוד יחדד עמדות ויעורר תחושת סכנה של ממש לשלטון הימין וחשש ממסירת שטחים ושיח מקטב של ימין שמאל בקרב המרכז – ימין למשוך אותם לכיוונו מה שגם יחזיר למפלגת העבודה ולמרץ את בוחריהם האידאולוגים האבודים שנוהים אחרי התקווה להחליף את ביבי. משימת נתניהו לרוקן הרוח ממפרשי הציפיות בגוש ה"כחול לבן "ולא לאפשר למפלגת גנץ – לפיד לשדר מסרים עמומים.

    נתניהו פשוט צריך לפוצץ את הבלון התקשורתי הזה ולהגחיכו. למשל סרטון מבית היוצר של הליכוד שבו ראש הממשלה מתייצב לעימות מול ארבעת מועמדי כחול לבן ומצביע על היומרה שלהם להנהיג את ישראל וחוסר הניסיון שלהם הן בתחום המדיני ובוודאי הכלכלי ולהמשיך בקו של הנראות המדינית ששם הסיכוי הגדול של נתניהו לשאוב את הקולות בקרב מאוכזבי ליכוד ולהשיבם הביתה.


    הכותב הוא קופירייטר face קריאייטיב אסטרטגי



    1 תגובות

    מיין תגובות