סקופ! למה מגישת תחרות "השפית הבאה 5" שלחה מכתב תלונה לרדיו?

    אסתי חדד Comments Off on סקופ! למה מגישת תחרות "השפית הבאה 5" שלחה מכתב תלונה לרדיו?
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאת: יעל איבר

    ביום חמישי האחרון (י"ט כסלו התשע"ב – 15.12.11) בתוכנית ניחוחות שבת נורתה יריית הפתיחה. כשהשפית מירי זורגר לצדי, הודענו על השקת העונה החמישית של תחרות ה"שפית הבאה". ההתרגשות באולפן הייתה גדולה, וגם המאזינות היו שותפות לתחושה זו. בת-אל סמסה: "וואיי! כמה שאני שמחה, שמתחילה התחרות! בהצלחה לכולנו! בתאל"

    המשימות השנה מאוד מאתגרות, זה מה שאני יכולה להגיד, ע"פ הצצה חטופה ברשימת המשימות שהכינה מירי. ביום חמישי האחרון נתנו למאזינות את המשימה הראשונה, שעניינה שבת, כפי שמתבקש ממשימה שניתנת במסגרת התוכנית "ניחוחות שבת". על המאזינות להציג מתכון של מנה שתכבד את שולחן השבת. המאזינות כמובן, צריכות לספר לנו מדוע, המנה מכבדת את שולחן השבת, וגם ידרשו לצרף תמונה של המנה, כדי שנוכל להתרשם בצורה הטובה ביותר, מן המתכונים שיגיעו לאולפנינו. כמאמר הידוע שאומר: "טוב מראה עיניים, ממשמע אוזניים". גם אתן המאזינות תוכלנה לדרג מתכונים שמופיעים באתר, ובכך לזכות בפרסים, המתכונים שתדרגו יוכלו לזכות את המתמודדות בפרסים נוספים.

    אפשר לומר שאני מלווה את התוכנית "השפית הבאה" מהעונה הראשונה שלה.
    טוב, זה לא לגמרי מדויק. אני זוכרת את העונה הראשונה של התחרות, הייתי אז רק מאזינה, התוכנית שודרה אז בימי שישי בבוקר, ולי הייתה בכלל עבודה אחרת בתחום של מחקר.

    זה היה בבוקרו של יום שישי, בוקר של גמר, שבו פתחתי את הרדיו, ושמעתי את תוכנית הגמר של תחרות השפית הבאה (אז היא לא הייתה עונה ראשונה, כיוון שאז עדיין לא ידעו שיבואו עוד עונות נוספות אחריה). באותה עת הגישה את התוכנית יחד עם מירי זורגר, עדי ארד. אני זוכרת שתוך כדי האזנה, שמעתי את מירי אומרת כי היא התאכזבה מאוד מרמת כלי ההגשה שהגיעו אל הגמר (כמה השתנה מאז, הרמה רק עלתה ועלתה מעונה לעונה), וכי ההגשה בכלים חד פעמיים, אינה מתאימה. בתור מאזינה מהצד, הדבר צרם לי. יש לציין, שלא הכרתי את התוכנית קודם, אלא ממש צללתי אל תוכנית הגמר. באותה עת חשבתי, שייתכן שהדבר נבע מקושי כלכלי, של אותן מאזינות. בנוסף, באותה תקופה, לפני שמופעי בישול ותחרויות כאלה היו נפוצות, המאזינות לא הבינו את חשיבות כלי ההגשה. כמובן שמאז, התחרות והתוכנית "ניחוחות שבת" פתחו צוהר לעולם קולינרי רחב, מגוון ומתחדש.
    מיד נכנסתי לאתר האינטרנט של הרדיו, ושלחתי מכתב שיועד להפקת התוכנית ובו שטחתי את טענותיי. לא קיבלתי תגובה או מענה על מכתבי זה.

    כעבור שנה, כבר הייתי מפיקת התוכנית "ניחוחות שבת"…
    כשסיפרתי את הסיפור הזה, למנהל התוכניות דאז ישראל פריד, הוא אמר שאולי צריך לחפש עוד מכתבי מאזינים מתלוננים ולהעסיק גם אותם, כי מתוך מקום של ביקורת מגיע גם רצון של עשיית טוב ושיפור.
    בתוכנית הגמר של השפית הבאה 1, זכתה כוכבה דדש שקיבלה לידיה או למטבחה, מטבח חדש ויפה.

    בעונה השנייה של תחרות השפית הבאה (בהגשת: מירי זורגר וליאת חזין), שימשתי כמפיקה ועורכת התוכנית. אני זוכרת את ההתרגשות בתוכנית הגמר, כשהמאזינות הגיעו לאולפן ונערכו עם המנות. כל הרדיו היה כמרקחה, כולם רצו לקבל טעימות מהמנות היפות והמושקעות.
    אני זוכרת את אחת המתמודדות, שהגיעה עם שלל אחיותיה והביאה לא פחות משלוש מנות שאותן היא רצתה להגיש כמנות בתחרות, ואנחנו נותרנו המומים.

    בשיחות הטלפון המקדימות לגמר, הבהרנו את טיבה של המשימה, וכי מדובר במנה אחת בלבד. הלב נחמץ על כל ההשקעה המרובה של אותה מתמודדת. ואיך נשיב פניה ריקם. ובכל זאת, אי אפשר לשפוט שלוש מנות של אותה מתמודדת, מול מנה אחת של מתמודדים אחרים. וכך נאלצנו לומר לה כי היא חייבת להכריע ולהחליט איזו מנה היא מעוניינת להציג בפני צוות השופטים. לבסוף, זכתה בעונה זו שרה גנץ.

    בעונה השלישית (בהגשת: מירי זורגר וטובי שפיגל) נוסף מימד השיפוטיות לתפקידי כעורכת ומפיקת התוכנית, ושימשתי כחלק מצוות השיפוט בגמר. המעמד היה מרגש וטעים, וההכרעה לא הייתה פשוטה. באותה עונה, הגיעה אחת המתמודדות עם מנה מושקעת, צבעונית ויפיפייה. אותה מתמודדת בחרה במנת גלידה, ולצערנו הרב, נמסה כמעט לגמרי, כשהגיע זמנה להופיע בפני צוות השופטים.
    בגמר העונה השלישית, היה זה דווקא ישראל דודק שנבחר ל"שף הבא". דודק הפליא בכישורי הבישול שלו, והיצירתיות במטבח. לימים נודע לי, כי הוא אף עבר לימודי הכשרה ב"תדמור" בעקבות ההצלחה בתחרות, והפך את התחביב הקולינארי למקצוע של ממש.

    הייחוד של העונה הרביעית היה בגמר המושקע והמקסים, שנערך בתערוכת בלעבוסטע הראשונה והמושקעת אף היא. בעונה הרביעית שימשתי כבר כמגישה לצדה של מירי זורגר השפית היצירתית.
    לגמר השפית הבאה הגיעו שלוש מתמודדות מיוחדות.
    כדי לקבל הכרעה סופית, ביצעו שתי המתמודדות הסופיות משימת ראש בראש, שנערכה על הבמה במהלך הערב. שתי המתמודדות היו צריכות לחקות מנת קינוח שהכינה השפית מירי זורגר. כשהתוצאה הקרובה ביותר למקור, תזכה את המתמודדת בתואר "השפית הבאה". המשימה הייתה קצובה בזמן, והמתח באולם התחרות גאה.
    צוות השופטים המכובד של התחרות, הכריז על המנצחת הגדולה בגמר – מירב סגל, וקהל הצופות הגדול שגדש את האולם מחא כפיים בהתרגשות.

    מה צפוי בעונה הקרובה של השפית הבאה 5, את זה תכרענה, אתן!! המתמודדות שיקחו חלק בתחרות, שתשלחו אלינו את המרב הקולינרי שלכן. כל אחת מכן, יכולה להיות השפית הבאה.

    שתהיה לנו עונה מוצלחת ותחרות בריאה.

    עוד לא שלחת מתכון לתחרות "השפית הבאה 5"?
    אז שלחי עכשיו…



    0 תגובות