גנץ ולפיד מתאחדים; אשכנזי מצטרף למפלגה המשותפת

    איתי גדסי 6 Comment on גנץ ולפיד מתאחדים; אשכנזי מצטרף למפלגה המשותפת

    "יש עתיד" ו"חוסן לישראל" מתאחדות: לאחר ישיבות ארוכות במהלכן סוכם על הסכם רוטציה, סיכמו לפיד וגנץ על ריצה משותפת תחת מפלגה אחת | ברגע האחרון, הצטרף לרשימה המאוחדת, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי

    גנץ לפיד יעלון ואשכנזי צילום: דוברות המפלגה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפץ בגוש השמאל. בשעת בוקר מוקדמת הודיעו יאיר לפיד ובני גנץ על איחוד רשימותיהם וריצה משותפת. "מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל", נמסר מדוברות המפלגה המאוחדת.

    "מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת", נאמר בהודעה המשותפת.

    ואיך זה יעבוד? במפלגה אומרים כי "סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה. בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי . מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם הרמטכ"ל לשעבר רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה. ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום".

    המפץ, עליו דובר כבר זמן רב, על פי הסקרים לא יוסיף מספר מנדטים משמעותי למפלגה אלא ימצב אותה כמפלגה השניה בגודלה. יצוין כי בשנת 2009, אז התמודדה מול בנימין נתניהו, ציפי לבני, זכתה לבני ב-29 מנדטים לעומת 27 של נתניהו. אך הממשלה הורכבה על ידי הליכוד שהוביל את הגוש הגדול יותר – גוש הימין.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      האיחוד הנוראי הזה אולי יגרום לכל המפלגות החרדיות להתאחד ולקרב את המשיח בזכות האיחוד, השלום.

    2. 3

      חבורת ליצנים שימו לב לכובעי הליצן שלהם

    3. 2

      בע"ה לא יעברו את אחוז החיסימה