לגעת בנקודת הכאב

    אריאל כהן No Comments on לגעת בנקודת הכאב

    למה בעצם אדם נצרך לטיפול בשיטת אימון אישי? האם מדובר בשיטות טיפול הדומות למיסטיקה או כל שיטה אחרת שאינה רציונאלית? על כך במאמר שלפניכם | אימון אישי עם אריאל כהן

    כותב השורות צילום: באדיבות המצלם
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבים שואלים אותי, מהו בעצם אימון ולמה אנשים שכן נחשפים לעולם האימון מתחברים לכך, הרי מה זה שונה ממיסטיקה, או מכל שיטה אחרת שנתפסת אצל אנשים רציונליים, כשיטה פחות מחוברת למציאות ויותר על גבול הדמיון.

    אדם שבא לאימון לא משנה באיזה נקודת זמן הוא נמצא ומה המעמד שלנו, מחמת שלכולנו יש מקומות שבהם אנו מרגישים תקועים.

    תפקידו של תהליך אימון הוא להציב מראה, שאותה יכול להציב רק אדם חיצוני שלא נגוע בעשייה של עצמו ויש לו את הכלים הנכונים שהוא יבוא למקום הזה, ללא אג'נדות וללא שיפוטיות וישאל את השאלות הנכונות ובכך יאפשר למתאמן, לראות את הדברים במראה שהוא מציב.

    אחד מן הכלים שמשתמשים בהם בתהליך האימון הוא הקשבה מוחלטת, שמתאפשרת רק לאחר תרגול רב של המאמן, הקשבה מוחלטת, פירושה שבשעת ההקשבה חושבים רק על מה שהמשמיע האומר ולא חושבים מה להגיב על דבריו.

    רובנו גדלנו לתוך הרגל שאם לא נגיב באופן מיידי למסר שנשמע בעצם נצטייר כלא חכמים, ולכן התרגלנו להקשיב חלקית ואת רוב המחשבה להשקיע מה המסר שאצטרך להגיב, דבר שפוגע מאוד באיכות ההקשבה. כאשר ההקשבה היא מוחלטת, ללא המחשבות מה נצטרך להגיב על המסר שמתקבל מן המדבר.

    המתאמן מאפשר למאמן להיות מראה ובעצם לנגוע בנקודת הכאב ובכך לאפשר להתאמן לפרוץ דרך, הרי בכדי שיהיה פריצת דרך בתהליך יש צורך להוליך את המתאמן למקומות שלא היה בהם עד היום והדבר יכול להתאפשר רק אם נזיז אותו למקום חדש.

    לדוגמא, אדם במצב שינה, כמה שהשנה שלו עמוקה יותר כך יש צורך לבצע פעולות יותר חזקות בכדי לעוררו משנתו, כך כל אחד ואחר מאתנו באזורים מסויימים בחיים שלנו, אנו צריכים להתעורר יש צורך להעיר אותנו, אי אפשר להעיר בשקט או בלטיפות בדרך כלל.

    כמובן שאין הכוונה לתהליך אגרסיבי חלילה שיפגע במתאמן אלא לתהליך שיברר אצלו את הנקודה שהכי נוגעת בו ומאפשר לו לפרוץ דרך.

    בהצלחה

    ניתן לקבוע פגישת מיקוד שתאפשר לשים על השולחן נקודת שבה אתם רוצים לפרוץ דרך

    ליצירת קשר

    0523455323

    [email protected]



    0 תגובות