המשבר עם פולין מחריף: שר החוץ לא יבקר כמתוכנן

    שלמה ריזל No Comments on המשבר עם פולין מחריף: שר החוץ לא יבקר כמתוכנן

    משבר בין המדינות: ועידת וישגרד תתקיים כמתוכנן אך ללא פולין שהודיעה כי לא תשלח אף נציג רשמי לוועדה | אתמול התבטא מ"מ שר החוץ ישראל כץ: "פולנים בהחלט שיתפו פעולה עם הנאצים"

    ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר עם פולין. ראש ממשלת פולין מתאוס מורבייצקי הודיע רשמית כי לא יבקר בישראל בועידה המתוכננת עם מדינות הוישגרד. שר החוץ שאמור היה להחליפו בועידה, לא יגיע אף הוא. "לא אני ולא שר החוץ נגיע לוועידה בישראל", אמר מורבייצקי.

    אתמול התבטא ממלא מקום שר החוץ הנכנס ישראל כץ ואמר: "פולנים בהחלט שיתפו פעולה עם הנאצים".

    במשרד החוץ הגיבו להודעתו ואמרו: "לא יהיה מפגש V4, היינו מפגש של כל קבוצת וישגרד, מאחר והפולנים לא באים. אם כי, שלושת ראשי הממשלות האחרים מגיעים למפגשים בילטראליים של ראשי ממשלות של מדינות מוישגרד".

    קיום הועידה בישראל צוין כהישג בסביבתו של ראש הממשלה אך נראה שההישג עומד בצל המשבר. המשבר החל עם ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בשבוע שעבר בפולין, אז אמר לכתבים בסיום הועידה שהתקיימה בוורשה כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים ועל כך אין ויכוח".

    שגרירת ישראל בפולין ניסתה לצנן את המתיחות שנוצרה והבהירה כי "נתניהו לא אמר שהאומה הפולנית ביצעה פשעים נגד היהודים, אלא רק שאיש לא נתבע במסגרת חוק השואה על כך שאמר שפולנים שיתפו פעולה".



    0 תגובות