החלום, הטלפון וזק"א: ארונו של יהודי שנקבר ברוסיה הועבר לישראל

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on החלום, הטלפון וזק"א: ארונו של יהודי שנקבר ברוסיה הועבר לישראל

    עצמותיו של יהודי שהיה קבור במשך שנים בבית קברות של גויים ברוסיה הובא ביום שישי האחרון לנמל התעופה בן גוריון כדי להיקבר בקבר ישראל

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשנה התקבלה שיחת טלפון במוקד זק"א כשעל הקו אישה כשדמעות בעיניה מספרת שאביה קבור בבית קברות של גויים ברוסיה מאז שנפטר 1996, והיא לא מצליחה לישון בלילות כשהיא אומרת שאביה מופיע אליה בחלום בתדירות רבה וטוען שאין מנוחה לנשמתו, והיא מבקשת להביא אותו למנוחת עולמים בקבר ישראל במדינת ישראל.

    מיד עם קבלת המקרה פנה ראש אג"מ זק"א חיים ווינגרטן לרב שעיה דייטש מפקד זק"א ברוסיה שיחד עם הרב דוד בלוך עבדו ועשו מאמצים קדחתניים כדי להשיג את כלל המסמכים והאישורים בכדי להוציא את העצמות מבית הקברות המקומי ולהביא את העצמות לישראל.

    ר' ישעי' דייטש מפקד זק"א רוסיה, אומר: "בשנים האחרונות קיבלנו מספר רב של פניות ממשפחות המבקשות וזעקות לעזרה שנעזור להם להביא את יקיריהם הקבורים בבתי קברות שונים של גוים במקומות נידחים ברחבי רוסיה ולהביאם לקבר ישראל. הסיפור הזה גם נגע לליבנו ולאחר מאמצים רבים הצלחנו להשיג את האישורים הנדרשים וטיפלנו בכבוד המת הוצאנו את העצמות והבאנו אותם ביום חמישי בלילה לשדה תעופה "שרמטייבו" ברוסיה כשאנחנו מעמיסים בים דמעות של התרגשות בבטן המטוס את הארון בדרכו לישראל".

    חיים ווינגרטן ראש אג"מ זק"א אמר: "סוף מרגש לסיפור קשה, הגענו, מתנדבי זק"א, לנמל התעופה בן גוריון לקבל את הארון עם עצמותיו של היהודי, כדי להביאם לקבר ישראל. זה לקח כשנה אבל לאחר המון יזע ועבודה קשה הצלחנו במשימה והבאנו את הגופה ואת המסמכים הנדרשים לבית הקברות החדש בגן יבנה שם קברו את עצמותיו למנוחת עולמים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ממש מענין נא לא לפרסם כזה דבר תודה