- רדיו קול חי - -

1.6 מיליון: הקנסות של חברות הסלולאר על שירות לקוי וחיובי יתר

מנויים רבים של חברות הסלולאר בישראל, מתלוננים תדיר על בעיות שקיפות ואי שירות הוגן מצד חברות הסלולאר, כמו חשבוניות מנופחות ולא כפי שנקבע בהסכם, זמן המתנה ארוך לנציג שירות, עיכוב בניוד לחברה המתחרה ועוד. בתגובה לבעיות החוזרות ונשנות החלו במשרד התקשורת להפעיל את אפשרות הקנסות כנגד החברות הסוררות.

סמנכ"ל פיקוח משרד התקשורת, מר איתן כסיף, הפעיל את סמכותו והטיל עיצומים כספיים בסכום של כ-1.6 מיליון שקל בגין הפרות בתחום התחרות ופגיעה בצרכנים. סלקום עומדת בראש בחברות עם סך קנסות שעומד על כמעט מיליון ש"ח. ייתכן ומדובר בסכומים קטנים מידי אך ההרתעה קיימת היום יותר מבעבר.

פירוט העיצומים שהוטלו במהלך הרבעון האחרון 2018 ותחילת 2019:

• בחודש ספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 181 אלף שקל, עקב זמני המתנה ארוכים למענה אנושי בשירות הלקוחות של החברה.

• בחודש ספטמבר הוטל על סלקום תקשורת קווית עיצום בסך 130 אלף שקל, בעקבות עיכוב ניוד של מנויים לספק מתחרה.

• בחודש ספטמבר הוטל על בזק בינלאומי עיצום בסך 208 אלף שקל, בעקבות אי ציות לכללים בכל הנוגע למתן שירות באמצעות אתר האינטרנט למנוייה, כגון הכללים להתנתקות באמצעות האתר, פניה לנציב הפניות של החברה וכו'.

• בחודש ספטמבר הוטל על חברת טלזר (019) עיצום בסך 170 אלף שקל, בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו"ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים אחרים, עיצום דומה הוטל על החברה בעקבות הפרה זהה בעבר.

• בחודש ספטמבר הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 75 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

• בחודש אוקטובר הוטל על הוט מובייל עיצום בסך 126 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

• בחודש דצמבר הוטל על סלקום עיצום בסך 405 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

• בחודש ינואר הוטל עיצום על חברת סלקום בסך כ-349 אלף שקל, בגין אפלייה בין לקוחות, שהתבטאה בכך שלא איפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות שהוצעו ללקוחות חדשים בלבד.

משרד התקשורת ימשיך לאכוף בנחישות את הציות להוראות הדין וקורא לציבור לעמוד על זכויותיו על פי חוק ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות למשרדנו