מרגש: אשר בן ה-16 יצק את סיפור חייו לשיר הבכורה שלו • האזינו

    דוד קליגר 1 Comment on מרגש: אשר בן ה-16 יצק את סיפור חייו לשיר הבכורה שלו • האזינו

    אשר פרזיס בן ה-16 זכה בתחרות שירה בישיבה בה הוא לומד, כתמורה לזכיה הופק לו שיר בו הוא החליט לשזור את סיפור חייו האישי שידע עליות ומורדות, חוויות הצלחה וכישלון שהובילו אותו להעביר את המסר לנערים מתמודדים אחרים במצבו באמצעות כח השירה המרפא • בגג העולם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'בגג העולם' הוא שיר הבכורה של אשר פרזיס, תלמיד במסגרת חינוכית לנוער מתמודד, שזכה במקום הראשון בתחרות השירה המקומית.

    "חוויתי דברים, עליות משברים, על הקצה בין לחיות או למות, בסוף גיליתי שגם ב'גג העולם', לצד האושר קיימת בדידות…"

    סביר להניח שלו הייתם קוראים את השורה הזו הייתם בטוחים שמשורר אלמוני חיבר אותה, אך מה שעומד מאחורי השיר הוא סיפור חייו האישי של אשר פרזיס בן ה-16 שיצק את רגשותיו לתוך שיר הבכורה שלו, אותו יצר בצוותא עם הרב אבי אברהם, מטפל רגשי ומייסד מרכז קומ"ה לקידום והעצמה, במסגרת מגמת מוזיקה וכישורי חיים שמתקיימת במרכז התורני 'אוהליך', תיכון חנ"מ מרשת שתילים שייסד המנכ"ל הרב ישראל רייסנר ובניהולו של הרב נתן צבי פינקל.

    תהליכים, עליות ומורדות, תחושות של תסכול ובדידות בצמרת, לצד חוויית הצלחה וסיפוק, תקווה וציפייה לעתיד טוב יותר משמשים בערבוביה במה שמתקבל בסופו של דבר כשיר מרגש מיוחד שפונה לליבו של המאזין ומצליח גם לפגוע.

    פרזיס, שזכה ברוב קולות לפני מספר חודשים בתחרות שירה שנערכה בחטיבה הישיבתית 'משכנותיך' שבניהול הרב אריה שפירו, וכבש את הקהל והשופטים בקולו הייחודי ובאנרגיות שהביא איתו לתחרות, קיבל בתמורה לזכייתו מלגת לימודים ותקציב להוצאת שיר וקליפ אישי משלו.

    הנושא שנבחר לשיר היה סיפור חייו האישי שידע עליות ומורדות, חוויות הצלחה וכישלון והוביל אותו להעביר את המסר לנערים מתמודדים אחרים במצבו באמצעות כח השירה המרפא.

    "מגמת מוזיקה וכישורי חיים בניהולו של הרב אברהם היא משאב נדיר שמוביל לצמיחה והעצמה אישית של התלמידים במסגרת" מסביר הרב נתן צבי פינקל, מנהל המסגרת, "המגמה מספקת אלטרנטיבה כשירה וממכרת לסף הריגוש הגובר של בני הנעורים בדורנו, לצד ערכים מוספים ואוריינטציה טיפולית מובהקת".

    על עיבוד השיר שהוקלט באולפני 'שיר הלל' בב"ב, הופקד הרב צביקה רוזנטל, כאשר ליווי הגיטרה נעשה ע"י דניאל קאופמן, תלמיד מוכשר נוסף במגמה שאף נטל חלק בתחרות בשירה ובנגינה משותפת.

    במהלך שלוש השנים האחרונות הוציאו תלמידי המגמה למדיה מספר שירים וקליפים שאף יצאו כאלבום, מהם בולטים להיטים נוספים כ'רכבת הרים', 'מלך של דמקה' ו'להיות אני' שמצליחים לבטא ולשקף היטב באמצעות מילים ומנגינה את חוויית מציאות החיים המורכבת של הנערים המתמודדים.

    מילות השיר:
    הייתי בגג העולם, נשמתי אוויר פסגות צלול
    ראיתי נוף ממבט אחר, שאנשים עוד לא ראו
    חוויתי דברים, עליות משברים, על הקצה בין לחיות או למות
    בסוף גיליתי שגם, בגג העולם, לצד האושר קיימת בדידות

    פזמון:
    ומלמעלה הדברים נראים אחרת
    הכל פשוט יותר וקצת מובן
    ואנשים לובשים דמות כמו בסרט
    חיים שלמים בשחור ולבן
    מפה יש רק לאן ליפול, זה לטפס או לחדול
    אמן שרק נמשיך תמיד תמיד לעלות

    הייתי בגג העולם, מקום בו הזמן כבר נעצר
    עבר הווה ועתיד חלפו ואני לבד פה נשאר
    ורק אתה, מלמעלה מקשיב, למילים שעכשיו אני שר
    אז אולי זה אומר, שבעצם אני עכשיו כבר לא לבד

    פזמון: ומלמעלה…



    1 תגובות

    מיין תגובות