צבא ארה"ב הודיע: מעוניינים בכיפות ברזל מישראל

    קובי פינקלר 2 Comment on צבא ארה"ב הודיע: מעוניינים בכיפות ברזל מישראל

    צבא ארה"ב ערך ניסוי בכיפת ברזל והודיע על נכונותו לרכוש מספר מערכות כיפת ברזל מישראל | נתניהו: "הישג גדול לישראל; זה ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב"

    צילום: חיל הים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צבא ארצות הברית הודיע למנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, על החלטתו לרכוש מערכות 'כיפת ברזל' עבור צורך מידי של צבא היבשה האמריקני (U.S. ARMY). זאת במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני.

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר: "הישג גדול לישראל. זה ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם. לישראל יש כיפת ברזל ואגרוף ברזל. המערכות שלנו יודעות להתמודד עם כל איום, גם בהגנה וגם בהתקפה. לא הייתי ממליץ לאויבינו לנסות אותנו".

    מערכת 'כיפת ברזל' תיבחן כמערכת להגנת כוחות פרוסים של צבא ארה"ב מפני מגוון רחב של איומים בליסטיים ואוויריים. המערכת תיבחן בטווח הזמן הארוך כחלק ממגוון מענים אפשריים של צבא ארה"ב להגנה מאיומים אוויריים.

    מערכת 'כיפת ברזל' נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011 והוכחה בשדה הקרב עם יירוטים מבצעיים רבים כנגד איומים על מדינת ישראל. חברת 'רפאל' הינה הקבלן הראשי לפיתוח וייצור המערכת. חברת 'אלתא' – חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית אחראית על פיתוח וייצור מכ"ם ה-MMR. חברת 'אמפרסט' מספקת את מערכת השליטה והבקרה.

    מנהלת 'חומה' במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון מובילה את פיתוח מערך ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל', מערכת 'שרביט קסמים', ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה. מגניב. זה. טוטח. חחחחחחחחחח