אייכלר: "אנחנו החסידות השנייה בגודלה אבל ויתרנו למען השלום"

    אסתי פלד No Comments on אייכלר: "אנחנו החסידות השנייה בגודלה אבל ויתרנו למען השלום"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר (אגודת ישראל) התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על מקומו בכנסת הבאה, הצעתו להקמת מועצת החסידויות לכלל החסידים. כישלון הדיור וחוק הגיוס.

    נציג חסידות בעלז: "חסידות בעלז לא השתתפה בבחירות הפנימיות לפני כחמישים שנה ולכן שאלו בגלל גודלה של החסידות שהיא השנייה בגודלה, באיזה מקום הנציג של החסידות יהיה והחליטו בגלל השלום במקום 4 ולרשימה לכנסת אני אהיה במקום 7".

    ומועצת נציגי החסידיות: "בגלל צורך האחדות תהיה מועצת הקהילות, בה לכל חסידות וקהילה יהיה נציג במועצת. שלא יבוא חסיד ויגיד בשביל מה אני מצביע הרי רק בעלז או ויזניץ' יש להם נציג בכנסת".

    בעלז תשולב במוסדות המפלגה: "אגודת ישראל הכירה ביהדות התורה עצמה שמגיעה לה חמישים חמישים אז עם בעלז הם יגידו משהו אחר. בכל פריימריז יש הרבה לכלוך באמצע. אצלנו אנחנו צריכים להתגאות שאצלנו יש וויכוחים מוצדקים. בעלז תשתלב בכל המוקדים בתנועה".

    ההצבעה בקלפי: "אני הצעתי את מועצת נציגי החסידיות. הקלפי הוא זירת מלחמה. כי בישראל אין לנו שום זכויות. אנחנו צריכים כח גדול, אבל אדם אומר מה זה שייך לי, לכן גם אם זה קהילה של 100 משפחות יהיה להם נציג ותהיה להם השפעה וכבוד לרב שלו, גם עם תקציבים לכיתות ובית כנסת".

    לא רוצה להצביע: "מי שאומר שהוא קנאי צריך לבחור בין מדינה אלימה שרק בדרך הדמוקרטית של בחירות נוכל להשפיע. לא על ידי הפגנות ומחאות זה לא יעזור. כסף יש להם יותר אנחנו שולחים שליחים לכנסת ולכן כל יהודי חרדי מוליך אותנו למלחמה מול מדינה שרוצה לחלן את ילדיו".

    דיור: "אחד הכישלונות הגדולים ביותר שלנו. וזה הגלל שירדנו מ18 מנדטים ל13 מנדטים. כחלון דאג לפרויקטים המתאימים לחילונים. אם היו לנו נציגים יותר היינו מעבירים את פסקת ההתגברות נגד בג"ץ. בהסכם הקואליציוני כתוב שעשר אחוז מהדירות ילכו לחרדים וכחלון מנע את זה".

    הישגי הקואליציה: "אנחנו העברנו בשנה הראשונה את חוק הגיוס ובא בג"ץ וביטל אותם. ביטלנו את כל גזירות לפיד. תוקנו הרבה עוולות".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות