"עכשיו אפשר להתאבל": דוד בר-קפרא הי"ד מוכר כנפגע פעולות איבה

    ישראל בן צבי No Comments on "עכשיו אפשר להתאבל": דוד בר-קפרא הי"ד מוכר כנפגע פעולות איבה

    לאחר שבשב"כ התנגדו לטענות המשפחה כי דוד בר קפרא ז"ל נרצח בידי מחבל על רקע לאומני, ולאחר שבפרקליטות לא כללו את הסעיף הלאומני בכתב האישום כנגד המחבל, היום מאשרים במשרד הביטחון כי דוד בר קפרא ז"ל, נרצח בפיגוע לאומני והוא מוכר כנפגע פעולות האיבה

    הנרצח בפיגוע דוד בר-קפרא ז"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רצח דוד בר קפרא ז"ל החלקאי ממושב 'פדיה' בשנת 2015 לווה במאבק משפחת הנרצח כי המדינה תכריז כי מדובר בפיגוע. בשב"כ התנגדו וטענו כי האירוע פלילי, בפרקליטות לא כללו בכתב האישום סעיף לאומני, אך בית המשפט גזר מאסר עולם למחבל הרוצח עלאא דער אסי. היום (שלישי) ה'רשות המאשרת' במשרד הביטחון שתפקידה לקבוע מי נרצח בפיגוע לאומני ומי ברצח פלילי, קבעה, כי דוד בר קפרא הי"ד נרצח בפיגוע לאומני והוא מוכר כנפגע פעולות איבה. מדובר בניצחון חשוב במאבק משפחתו.

    בני משפחת בר קפרא הגיבו לאישור: "לאחר מאבק יום יומי במשך שלוש וחצי שנים, אנו מברכים על החלטת הרשות המאשרת להכיר ברצח אבינו דוד בר קפרא ה' יקום דמו כנפגע טרור. במשך שלוש וחצי שנים, חזרה המשפחה על עובדות האירוע והפנתה למשטרה ולפרקליטות שאלות קשות שנותרו ללא מענה".

    עוד הוסיפו: "בפסק הדין מלפני מספר חודשים הדגיש בית המשפט כי הרוצחים נהגו באלימות חריגה מאוד במהלך האירוע, בייחוד לאחר שהכניעו את אבינו. הרוצחים לא חדלו מהכאת אבינו בכל חלקי גופו באכזריות אין קץ בלבנים ובמקלות מעדר. אנו מברכים על כך שהרשות המאשרת חזרה בה מעמדתה ואימצה את גרסת המשפחה כפי שהובאה בפני שני הרכבי בית המשפט שדנו בתיק".

    נמשיך במאבקך: "אבא היקר. בלוויה, מעל מיטתך, נשבענו שלא ננוח עד אשר יובאו רוצחיך לדין ושנמשיך במאבקנו עד אשר תוכר כנפגע אירוע טרור. עתה, משפחתנו השכולה יכולה להתחיל להתאבל ולפעול להנצחת אבינו – דוד בר קפרא ה' יקום דמו. מודים לעו"ד שלמה ציפורי על ניהול מאבק עיקש להשבת כבודו של אבינו".

    בר קפרא נרצח בשנת 2015 בידי פלסטינים, במהלך שוד אלים במושב פדיה. בקשת משפחתו להכיר בו כקורבן פעולות איבה נדחתה פעמיים בעבר (על בסיס חומרי החקירה), אך לאור ממצאים חדשים שהובאו בפני הרשות המאשרת, העולים מהכרעות הדין של המורשעים בשוד וברצח, שלפיהם "הנאשמים נקטו באלימות חריגה ואכזרית כלפי המנוח" (אלימות שלא נדרשה לצורך ביצוע השוד, ושננקטה כלפיו במצב שבו כבר היה חסר יכולת להתגונן), החליטה הרשות המאשרת להפוך את החלטתה ולקבוע כי יש יסוד סביר להכיר בבר קפרא ז"ל כנפגע פעולות איבה.



    0 תגובות