יו"ר ש"ס בת"א ל'אגודת ישראל': "אל תתנו יד לחילול השבת ורמיסתה"

    איתי גדסי 1 Comment on יו"ר ש"ס בת"א ל'אגודת ישראל': "אל תתנו יד לחילול השבת ורמיסתה"

    "אל תתנו יד לחילול שבת", יו"ר תנועת ש"ס בתל אביב נתן אלנתן, תוקף את חילולי השבת ההמוניים שהחלו השבת בבניית גשר "יהודית" בתל אביב וקורא ל"אגודת ישראל" היושבת בקואליציה של רון חולדאי לפרוש מיידית | סגן השר ליצמן תוקף את הפוליטיקאים: "עושים שימוש פסול בעניני דת לצרכים פוליטיים" | חולדאי פרסם בעיצומה של השבת את עבודות הבנייה

    אלנתן ובוסו אצל מרן חכם שלום כהן
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבת פרשת 'יתרו', החלה בעבודה הראשונה על הגשר תוך חילולי שבת המוני על ידי עשרות עובדים ומהנדסים בלב ליבה של מדינת ישראל, רק בעוד כחמש שבתות יסתיימו העבודות על בניית הגשר. הפוליטיקאים החרדים תקפו (באיחור) את בניית הגשר בעיצומה של שבת קודש.  סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מפרסם היום (מוצ"ש) את מחאתו על הקמת גשר "יהודית" בתל אביב: "ביצוע עבודות בגשר יהודית בעיצומו של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל".

    ליצמן אומר כי מצב שכזה לא יימשך: "אני מוחה על כך בתוקף בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות. מצב זה בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג”צ ועיריית ת”א ללא צורך אמיתי – לא יימשך".

    עוד הוסיף ליצמן: "מתוך מחויבות ערכית לשמירת צביונה היהודי של המדינה, תפעל הנציגות החרדית לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

    ליצמן גם תוקף את הפוליטיקאים: "עצוב ואף מרתיח, התנהגות פוליטיקאים חסרי אחריות, העושים שימוש פסול, בפגיעה בערכי הדת והמסורת לצרכים פוליטיים, בניסיון עלוב לגריפת קולות בבחירות הקרובות".

    גם יו״ר סיעת ש״ס בת״א וחבר מועצת העיר נתן אלנתן הגיב לחילול השבת: "אנו מוחים בתוקף על רמיסת השבת בראש חוצות. אסור שיימשך חילול השבת בפרהסיה ופגיעה בקדושת השבת. כמי שמייצג עשרות אלפי תושבים, חרדים, מסורתיים וחילונים, אני דורש בשמם להפסיק באופן מיידי את העבודות בגשר יהודית".

    אלנתן תוקף את יהדות התורה וקורא להם לפרוש: "בנוסף אני פונה לחבריי מיהדות התורה שנכנסו לתוך הקואליציה של רון חולדאי: אנא אל תתנו יד שבמשמרת שלכם העירייה תהיה שותפה לחילול השבת האדיר הזה. אל תתנו לדרוך ולבזות את השבת הקדושה".

    ‏ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב בהתרסה בעיצומה של שבת קודש: "גשר יהודית קום יקום. בשעה טובה", עם תמונה של בניית הגשר ביום שבת קודש.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב לחילולי השבת בעיר תל אביב: "השמחה לאיד של אלה שאיבדו כל צלם של יהדות, כשבכלל לא מדברים על הכרח שגם הוא לא נכון, אלא מדברים בשמחה על פגיעה כל כך קשה בשבת קודש – מאבדים כל זיק של יהדות ואינם ראויים להיות במערכת הציבורית בישראל."

    עוד הוסיף: "אנחנו נעשה כל מאמץ לתקן את החוק בעניין הזה על מנת ששבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות."

    ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב על חילול השבת: "יחד עם רוב עם ישראל אני מצר על העבודות לבנית גשר יהודית בשבת קדש. נורא שבעתיים שדווקא בשבת שקראנו בעשרת הדיברות שמור וזכור את יום השבת אנשים קטנים בעלי שיקולים זרים מתהדרים ברמיסת השבת בהפרת הסטטוס קוו והפרה בוטה של זכויותיהם הסוציאליות של עשרות עובדים ומאבטחים".

    ח"כ יואב בן צור (ש"ס) מגיב גם הוא לחילולי השבת: "לא די שראש עיריית ת"א דורס את הצביון היהודי ופוגע ברגשות הציבור הישראלי ותושבי ת"א החרדים, הדתיים והמאמינים. הוא מגדיל לעשות וממשיך להוביל קמפיין אנטי יהודי במדיה, ברור לכולם שלא מדובר בפלורליסט אלא בראש עיר של חלק קיצוני מהציבור בלבד".

    סיו"ר הכנסת ח"כ הרב ישראל אייכלר: "הלב כואב למראה המרידה במלכות שמים ועשרת הדיברות שקראנו השבת. ראשי עיריית תל אביב והמישטר החילוני ישאו באחריות לקטרוג בשמים על תושבי העיר המורדת בשבת.
    אין כאן שום הצדקה של פיקוח נפש. האמת ידועה לכל: כל מומחי ההנדסה מעידים כי אפשר לבנות את הגשר בזמנים אחרים ללא חילול שבת. התרסה זו לפני בחירות נועדה ליצור קרע בעם על רקע דתי כדי לעודד מפלגות שטנה אויבי היהדות.

    אנו חייבים למחות על כבוד השבת המחוללת. לאחר הבחירות נעביר את הצעת החוק שהגשנו בקדנציה הקודמת למנוע 'שכר שבת' בעבודות שאין בהם פיקוח נפש.

    שכר שבת מגיע לעיתים לפי ארבע מהשכר הרגיל והוא מהווה פיתוי כבד לפועלים, שבעקרון היו רוצים לשמור את השבת בחיק המשפחה, אך נכנעים ללחץ הכלכלי. את זאת עלינו לגדוע מתוך אחריות לבטחון העם היהודי".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה וחרפה שאגודת ישראל שותפה בקואליציה כזו כנראה שזה לא מפריע להם