קצובר: "מטוסי F15 הביאו להפלת הממשלה ובניית גשר עוברת בשתיקה"

    אסתי פלד 3 Comment on קצובר: "מטוסי F15 הביאו להפלת הממשלה ובניית גשר עוברת בשתיקה"

    "דיברתי עם רבין לאחר הפלת הממשלה, בגלל הדיווח שלי על נחיתת המטוסים בשבת עם הטקס שנמשך לתוך השבת, והוא אמר לי, 'אם הייתי שכך יקרה הייתי מתייחס אחרת לחילולי השבת", כך אומר הפרשן הצבאי ישראל קצובר בראיון ל'מהדורה המרכזית' | על איראן: "לישראל יש אסטרטגיה לפרסם את המפלות האירניות בקרב העם האירני" | האזינו

    ישראל קצובר צילום: מתוך ויקיפדיה
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הצבאי הוותיק של עיתון 'המודיע' ישראל קצובר, התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על חילולי השבת אז והיום והמלחמה מול האיראנים.

    הקמת גשר יהודית והמאבק הנרפה: "הבעיה אצלנו, הממשלה בפרשת מטוסי ה-F15 שהגיעו בשבת, הממשלה זילזלה בזה, שאני פרסמתי את זה שהמטוסים הגיעו בערב שבת והטקס נמשך לתוך השבת. ביום ראשון הגישו המפלגות החרדיות הצעת אי אמון ורבין הלך הבייתה. היום אנחנו לא עומדים על שלנו כמו אז. ששוחחתי עם רבין אחרי זה והוא אמר לי, שאם הייתי יודע שזה יגיע להפלת הממשלה, הייתי מתייחס אחרת לחילול שבת. כמו כן בפרשת המשחן, היום המאבקים רפים יותר. גם היום בקמת פרשת גשר יהודית יש הפסקות באמצע השבוע וביטולי נסיעות".

    הבעייה האירנאית: הבעייה בצפון מורכבת מכך שישראל עוקבת מה שנעשה באיראן שהיא המוקד, האיראנים עברו לפני 40 שנים הפיכה שהעלתה לשלטון את ההנהגה של האייתולות, השיעים והסונים במלחמה במשך 1400 שנה, ההפיכה שהייתה באירן את ההנהגה השיעית, עם אנשי משמרות המהפכה שמטילים את מוראם על תושבי איראן. יש באיראן עוני גדול ובצורת אדירה וחקלאים שאין להם ממה להתפרנס. ההנהגה האירנית ממשיכה בדרך שלה. מתחת לשטח יש התמרמרות גדולה, המטבע האירני בהתרסקות.

    עוד הוסיף: "בישראל יש אסטרטגיה, להעביר לידי הציבור באיראן, את ההתקפות שסופג הצבא האירני והמפולות בשטח שיערערו את האמינות בשלטון.

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: מתוך ויקיפדיה

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תשאיר את שיקול הדעת בנושא לגדולי ישראל. לגמרי לא ברור שהיה צורך להפיל את הממשלה בגלל המטוסים וד"ל. ככלל, כל מי שמתעורר דווקא על חילולי שבת (שאינם קשורים אלינו ישירות), טעון בדיקה וד"ל.

    2. 1

      אם כך היו מתנהגים היום המפלגות החרדיות, המצב היה שונה