דובר צה"ל חושף: "השיגור לעבר ישראל – על ידי כוחות איראניים"

    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל חושף: "השיגור לעבר ישראל – על ידי כוחות איראניים"

    מלחמה בפתח? בשיחה עם כתבים חשף דובר צה"ל כי הטיל שנורה אתמול לעבר ישראל ויירוטו נצפה מעל החרמון, היה תוצרת איראן ושוגר על ידי כוחות איראניים השוהים בסוריה בניגוד להסכמים

    היירוט מעל החרמון צילום: נתנאל אריאל
    8:52
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ דנון: עלינו להתחשב אך ורק באינטרס הישראלי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקיפה בסוריה. דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס חושף כי הטיל שנורה אתמול (ראשון) לעבר ישראל נורה על ידי כוחות איראניים השוהים במעמקי סוריה ואינו קשור לתקיפה הישראלית בסוריה.

    מנליס אמר עוד: "אירן מנצלת את סוריה לפעילות שלה. הירי אתמול היה מכוון לעבר  אזרחים וחיילים. הטיל נורה מתוך שטח שמרוחק עשרות ק"מ מהגבול (אזור דמשק) בשטח שממנו התחייבו הגורמים  שבו לא יפעלו האירנים".

    לדבריו: "הטיל, מייצור איראני תקני, נורה בידי איראנים וכל מטרתו היתה לפגוע באזרחים ובחיילים. האיראנים תכננו זמן רב את האירוע והוא היה מכוון לצפון הגולן הן למטרות האזרחיות הנמצאות שם והן לעבר המתקנים הצבאיים".

    מנליס סבור כי "האיראנים מנסים לשנות את דפוסי הפעולה של חיל האוויר וניסו להעביר מסר לישראל עם שיגור הטיל לעבר ישראל. הם תכננו את הפעולה זמן רב ויש פה שינוי בדפוסי ההתנהגות של כלל הגורמים באזור".

    בתקיפה הלילה, עדכן מנליס, הושמדו אמצעי לחימה משמעותיים של איראן בתוך נמל התעופה של דמשק, חלק מהתקיפות היו במתקנים איראניים.



    0 תגובות