- רדיו קול חי - -

דיכטר קורא להחלת הריבונות: "כראש שב"כ לא הבעתי דעות פוליטיות"

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ  אבי דיכטר (הליכוד) יו"ר ועדת חוץ וביטחון, נפגש היום (ראשון) במהלך סיור בגוש עציון, עם ראש המועצה שלמה נאמן וקבוצת ציר 60. בנאומו קבל דיכטר על השלטון הצבאי ביהודה ושומרון  וקרא להחלת הריבונות בשטח. בהמשך דבריו התייחס דיכטר לשירותו כראש השב"כ ואי הבעת דעות פוליטיות בתקופתו.

דיכטר קרא להוצאת השלטון הצבאי: "לא ייתכן שאזרחי מדינת ישראל החיים ביהודה ושומרון יטופלו על ידי גוף צבאי או סמי צבאי כמו המנהל האזרחי ולא על ידי משרדי הממשלה הרגילים. השירות שמקבל אזרח בעפרה או בגוש עציון, חייב להיות זהה לשירות שמקבל אזרח בתל אביב או באשקלון".

עוד הוסיף דיכטר: "אם הפתרון לכך הוא החלת החוק הישראלי בתוך היישובים הישראליים ביהודה ושומרון, אז הגיעה העת לעשות זאת ולהושיע ממצוקתם חצי מיליון ישראלים הגרים ביו"ש. זוהי משימה שאני לוקח איתי לכנסת הבאה ולממשלה הבאה".

שלוש מדינות: "אנחנו חיים כיום במציאות של שלוש מדינות. מדינת ישראל, הרש"פ ברמאללה והחמאס בעזה. לכן אני אומר, הסכמי אוסלו כשלו. המחשבה שבין מדינת ישראל לבין הירדן תקום מדינה נוספת לא קיימת. לא הרשות תחת הנהגת ערפאת ולא הרשות תחת הנהגת עבאס מאפשרים לקחת סיכון לאומי בטחוני בסדר גודל של מדינה פלסטינית לצידנו".

לא תקום מדינה פלסטינית: "הרשות הפלסטינית במו ידיה סתמה את הגולל על מדינתם. ככל שהדבר תלוי בי, לא תקום מדינה פלסטינית לצדה של מדינת ישראל! את הדברים הללו מבין היטב ראש הממשלה נתניהו והבינו זאת גם ראשי ממשלה קודמים".

כראש השב"כ: "שימשתי בתפקידים ממלכתיים מהיום הראשון שבו נחתמו הסכמי אוסלו. הייתי אז מפקד מרחב דרום של השב"כ. כמו כולם שמעתי על הסכמי אוסלו מראש השב"כ. הייתי בטוח שזו בדיחה, היינו במרדף אחרי עשרות מבוקשים תוך כדי טרור מטורף בעזה. מוניתי לתפקיד ראש השבכ ב-2000 ושימשתי בתפקיד עד מאי 2005. העיסוק שלי היה מקצועי לחלוטין. לא הייתה שום אפשרות לבטא חשיבה פוליטית".

ההתנתקות כראש השב"כ: "אני כראש שב"כ  לא עסקתי בחלק האזרחי של ההתנתקות בשום צורה שהיא. נדרשתי להתייחס להיבט הביטחוני. הבהרתי שאם יוצאים מעזה אין טעם להשאיר שם צבא. אבל בציר פילדלפי טענתי שזו טעות חמורה לצאת מהציר הזה. מבחינה צבאית בטחונית יש בזה פגיעה קשה בביטחון".

הצהא משך לצאת מפילדלפי: "הממשלה לא החליטה לצאת עד שאני סיימתי את תפקידי. הצבא משך לצאת משם. לצערי לאחר מכן יצאו מציר פילדלפי. בשומרון אמרתי בצורה נחרצת שאסור בשום פנים ואופן להוציא את הצבא מבחינה בטחונית ואכן הצבא נשאר בשאנור וחומש".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "מודים ליו"ר וועדת חוץ וביטחון על התמיכה בהתיישבות ללא סייג, אמירתו החד משמעית הפוסלת הקמת מדינה פלסטינאית חזקה ואיתנה וגם התגייסותו להחלת הריבונות על הישובים היהודיים ביהודה ושומרון חשובה לעתיד ההתיישבות".