לא מחכים לוואקף: משרד הביטחון החל בתכנון הנגשת מערת המכפלה

    אריאל שרפר No Comments on לא מחכים לוואקף: משרד הביטחון החל בתכנון הנגשת מערת המכפלה

    משרד הביטחון ממשיך בתכנון וביצוע של הנגשת מערת המכפלה, וקבע לעצמו יעד להתקין את המעלית עד הוא לא ממתין לוואקף עד חגי תשרי. בשלב זה, החל תכנון הביצוע. ח"כ יוגב: "מקווה שבעלי המוגבלויות יוכלו להתפלל על קברי אבות ללא הפרעה"

    הכניסה למערת המכפלה צילום: נועם ארנון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה עבור בעלי המוגבלויות. לפני כחודשיים נערך דיון בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ מוטי יוגב. במהלך הדיון העלו נציגי מערכת הביטחון קשיים שנתקלו בהם מול הוואקף המוסלמי, שמסרב לדון בהנגשת המקום. יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות, קובי אלירז, אמר אז כי משרד הביטחון לא יחכה להסכמות הוואקף לנצח וכי בכוונתו להשלים את ההנגשה עבור בעלי המוגבלויות באתר הקדוש עד תום השנה העברית.

    בשל פיזור הכנסת והיעדר דיונים נוספים בוועדת המשנה, ולאחר פנייה של ארגון הימין "בצלמו", ביקש יוגב עדכון במגעים עם הוואקף. יו"ר ועדת המשנה נענה כי המגעים מתנהלים במקביל לקידום תכנון המעלית, שתושלם עד לחגי תשרי.

    ח"כ מוטי יוגב, יו"ר המשנה לענייני יהודה ושומרון: "לאחרונה, נתבקשנו לדחוף דרך הוועדה סוגיות הקשורות להתיישבות היהודית בחברון: העברת האחריות לקו המים מקרית ארבע לחברון לידי 'מקורות', סיום מנדט כוח TIPH והנגשת מערת המכפלה לבעלי מוגבלויות. בוועדת המשנה דחפנו את הנגשת מערת המכפלה, והובטחנו כי מעלית ההנגשה לבעלי מוגבלויות תהיה מוכנה עד לראש השנה תש"פ. הוואקף לא יוכל לעכב יותר את תהליך הביצוע".

    לדבריו: "בחמש השנים האחרונות קידמנו בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון נושאים רבים: דחפנו להגדלת תקציב מרכיבי הביטחון ליישובים, הבאנו תקציב של למעלה מ-240 מיליון ש"ח לצי האוטובוסים הממוגנים, אנו מטפלים בתכנית עבודה לשיפור הכיסוי הסלולרי וקידמנו תכנית אב לתחבורה לשנת 2040 – הכוללת רכבות ואף שדה תעופה ביו"ש. אני מקווה שבקרוב בעלי מוגבלויות יוכלו להתפלל על קברי אבות ללא הפרעה".



    0 תגובות